به گزارش ایرنا، اواخر آذر 96 همایش یاد شده با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسوولان و سرمایه گذاران بین المللی و 26 استان با عنوان نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در تهران برگزار شد که در نتیجه آن تفاهم نامه هایی با بخش خصوصی به ارزش 120 هزار میلیارد ریال امضا شد که سهم سمنان از این مقدار ، سه میلیارد و 124 میلیون دلار بود.
استان سمنان حدود یکهزار و 700 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی، حدود500 واحد معدنی فعال، حدود 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 45 هزار بهره بردار، سهم بخش صنعت و معدن از اشتغال سمنان بیش از 38 درصد و در تولید ناخالص 22 درصد و سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان بیش از 14 درصد و در تولید ناخالص استان حدود 18.2 درصد عنوان شده است.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان روز پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک شماری از سرمایه گذاران کشور چین در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان در گفت وگو با خبرنگاران گفت : تعیین تکلیف نهایی برای حضور سرمایه گذاران چینی در استان به مذاکرات آینده بستگی دارد.
وی افزود : از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار نشست با سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تلاش کرده رابط و تسهیل کننده بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.
امیر خلیلی خواه برآورد اشتغال طرح کُک‌سازی از سوس شرکت چینی را 160 نفر و منابع مورد نیاز را یک هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اجرایی شدن این طرح علاوه بر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابلیت تبدیل شدن معادن فعال را افزایش می‌دهد.
وی اظهارداشت: در بخش کُک، زیرساخت‌ها به طور کامل فراهم شده و انتظار می‌رود در سه هفته آینده با همکاری طرفین داخلی و خارجی، قرارداد تعیین تکلیف شود.
وی با بیان این که منابع موردنیاز ‌در سرمایه گذاری طرف چینی در طرح روغن‌های پتروشیمی حدود سه هزار و 200 میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: تأمین درصدهای منابع به توافق آتی و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بستگی دارد.
خلیلی خواه اضافه کرد: اجرایی شدن این طرح اشتغال 400 نفر را به همراه دارد.
لیمی چونگ سرمایه‌گذار چینی طرف قرارداد در گفت ‌و گو با خبرنگاران با ابراز خرسندی از همکاری و سرمایه‌گذاری در این استان گفت: برای سرمایه گذاری در سمنان نگاه مثبت داریم.
وی ادامه داد : طبق بررسی‌های میدانی، تجهیزات روز در بازار ایران وجود دارد و طبق تفاهم‌نامه ‌ها متعهد می‌شویم جدیدترین ‌ترین تجهیزات را وارد ایران کنیم.
در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان پیش از نشست فرصت های سرمایه گذاری خارجی، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.