داریوش طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ایجاد اشتغال و تولید، لازمه رونق اقتصادی و پیشرفت روستاهاست و به منظور کاهش بیکاری طبق دستورالعمل قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی، این مبلغ به روستاییان اعطا می‌شود.
وی برنامه‌ریزی برای منابع آب پایدار و رفع مشکلات خشکسالی، پرداخت تسهیلات به روستاییان برای تولید و گردشگری و رفع موانع توسعه را از جمله برنامه های دیگر دولت برای توسعه روستایی در سال 97 برشمرد.
وی افزایش مصرف‌گرایی و مهاجرت روستاییان به شهر را امری نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: اهمیت ایجاد اشتغال و به خصوص رونق صنایع گردشگری در روستاها از نکات بسیار مهم و اولویت‌دار محسوب می‌شود.
فرماندار گرمسار اظهارداشت : افزودن پنج دهیاری دیگر در سال 96 به تعداد دهیاری های گرمسار نشان از عمق توسعه روستایی دارد که با تاسیس یک دهیاری در بخش ایوانکی و چهار دهیاری در بخش مرکزی با نامهای نه حصار، قلعه چک، سرآسیاب، چهار قشلاق تعداد دهیاری‌های شهرستان به 32 دهیاری افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد : اجرای طرح‌های هادی روستایی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رفع محرومیت از روستاها و توسعه روستاها محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرستان، ساخت مسکن در روستا و شهر برای اقشار ضعیف و کم‌توان جامعه است.
طاهری تصریح کرد : روستاها مهد تولید و ظرفیت‌ ایجاد اشتغال و توسعه به شمار می روند و دولت برای تحقق این امر در سال جاری، احداث راه‌های روستایی و بهسازی آن‌ها را در کنار توسعه و ارتقای سلامت روستا و خدمات درمانی در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان این که راه‌اندازی مدرسه و مراکز آموزشگاهی و توسعه امکانات آموزشی و رفاهی برای مناطق روستایی در دستور کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، اضافه کرد: تفاهم‌نامه بیمه واحدهای مسکونی روستاهای ملیجان‌ پایین بخش مرکزی 56 واحد و چشمه نادی بخش ایوانکی 111 واحد در پایان سال 96 به دهیاران این روستاها اعطا شد.
طاهری ادامه داد : سیاست دولت در عمران و آبادانی روستاها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و پیگیری مطالبات مردم در راستای حل مشکلات روستاها از اهداف این
این فرمانداری است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون آمار بیکاری در مناطق شهری و روستایی گرمسار به ترتیب 7.8 و 11 درصد است که با برنامه ریزی های منسجم درصدد کاهش این رقم و افزایش رونق کسب وکار در این شهرستان هستیم.
شهرستان گرمسار بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.