به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز پنجشنبه در پایگاه مرکزی جشن نیکوکاری در میدان سعدی در گفت‌ و گو با خبرنگاران، افزود : اکنون برنامه‌ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌ها به سمت و سویی سوق پیدا کرده که نتیجه آن رسیدن همگان به وضعیت مطلوب اقتصادی است.
وی اظهارداشت : درجامعه به طور طبیعی عده‌ای ناتوانی و معلولیت‌هایی دارند که بدنه جامعه هستند و کمک به این اقشار وظیفه همگانی است.
وی با بیان این که در گذشته کمک و انفاق رواج داشته و اکنون باید برای استمرار آن تلاش کرد، خاطرنشان کرد : آموزه‌های دینی ما این امر را قبول دارد و آگاهی از وضعیت دیگران و نگرانی‌های آنان رسالتی همگانی است.
استاندار سمنان گفت : فعالان کمیته امداد و قسمت‌های حمایتی با دعوت از خیران اقدامات گسترده را جهت ایجاد اشتغال و رفع نگرانی‌های مردم آغاز کردند که این امر در کاهش مشکلات در جامعه اثرگذار است.
چاوشی تصریح کرد : اگر مواردی جز افراد غیر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی شناسایی شود و توسط شورای مساجد و پایگاه مقاومت معرفی شوند ، تحت حمایت قرار خواهند گرفت.
وی با بیان این که امیدواریم این حرکت شروع خوبی برای فقرزدایی باشد، ادامه داد: همه تلاش دولت در راستای حل مشکلات مردم است و رییس‌جمهوری وعده داد تا پایان دولت فقر مطلق را ریشه‌کن کند.
وی ادامه داد: قصد دولت حل و فصل مشکلات عدیده‌‌ای چون عدم توانایی در بحث تأمین نیازهای درمانی و موارد مشابه دیگر است.
چاوشی بیان کرد : طرح تحول سلامت یکی از کارهایی است که دولت آغاز کرده و اکنون آحاد مردم به راحتی به بیمارستان ‌ها مراجعه کرده و از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.
استاندار سمنان گفت : این امر در گذشته دغدغه مردم بوده اما اکنون نگرانی‌ها کم شده است.
چاوشی با بیان این که مردم و دولت از یک بدنه و مجموعه هستند و باید با هم افزایی برای پایان دادن به مشکلات تلاش کنند، خاطر نشان کرد: خادمان دولت منتخبان مردم هستند و مردم باید پشتوانه دولت باشند تا دغدغه‌ها پایان یابد.
به گزارش ایرنا، مردم نیک اندیش استان سمنان در سال گذشته بیش از17 میلیارد ریال اعتبار در جشن نیکوکاری کمک کرد.
اکنون در استان سمنان، 10 هزار صندوق صدقات خانگی و 200 صندوق در اماکن دیگر وجود دارد، اکنون 88 هزار خانوار مشترک صندوق خانگی هستند.
افراد زیر پوشش کمیته امداد سمنان حدود 23 هزار نفر است که شامل سه درصد جمعیت استان بیش از 700 هزار نفری می‌شود.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.