به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز سه ‌شنبه در همایش تخصصی احیاء فرهنگ خمس در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان، افزود: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات متعددی که اکنون جامعه با آن درگیر است ، ناشی از غفلت‌ها و کم‌کاری هایی بوده که در برخی از بخش ها اتفاق افتاده است.
وی با بیان این که این کم‌کاری ها در حوزه تببین صحیح برخی از اصول و فروع و فرایضی است که مورد توجه مردم است، اظهارداشت: آشنا نبودن به این فرایض دینی، زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد : فرهنگ پرداخت خمس به عنوان ابزار ایجاد تعامل اقتصادی همواره در نظام اسلامی مورد توجه بوده است.
معاون استانداری سمنان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ خمس در جامعه، تصریح کرد : پیوند جدی که در حوزه عبادی و اقتصادی رخ داده ، در مقوله خمس متجلی شده است.
وی به تأثیر ارزشمند خمس بر روحیه انسان اشاره و اضافه کرد : در حوزه عبادی تاثیری که خمس در فرد ایجاد می‌کند احساس آرامش و خرسندی از انجام این عمل خیر است که بسیار ارزشمند است.
ناجی با بیان این که پرداخت خمس به عنوان وظیفه دینی و اجتماعی مهربانی بین طبقات مختلف مردم را به همراه دارد، گفت : به واسطه این حرکت ارزشمند و معنوی فاصله طبقاتی در جامعه کم‌ می‌شود.
معاون استانداری سمنان با تأکید بر این که دین مبین اسلام به صورت ویژه به مقوله خمس پرداخته است، بیان داشت : پرداخت خمس مانع زراندوزی و دلبستگی به دنیا و مسائل دنیوی و مادی می‌شود.
به گفته وی در حوزه تربیتی پرداخت خمس باعث رشد و تعالی معنوی انسان و محاسبه‌گری و تقرب به خداوند می‌شود.
ناجی ادامه داد : قصد قربت در این موضوع و آزاد بودن در پرداخت خمس از ویژگی های خاص و منحصر این فریضه ارزشمند است.
استان سمنان دومین استانی است که نشست تخصصی احیای فرهنگ خمس در آن برگزار شد.
این همایش با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مردم سمنان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ، مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.