احسان منصور کیایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ارتقا ایمنی راه ها در بستر آمایش سرزمینی برای اولین بار در کشور سال گذشته در استان سمنان تدوین شده است.
وی اظهارداشت : افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در یک منطقه را بدون توجه به راه های ارتباطی و میزان تردد وسایل نقیله نمی توان تصور کرد که ضروری است، مسوولان امر در کنار توجه به ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی، توجه به راه ها را مدنظر قرار دهند.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، سمنان بیش از پنج هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد.
وی خاطرنشان کرد : اجرای طرح آمایش سرزمینی می تواند در ارتقا فرهنگ حمل و نقل، ایمنی و ترویج فرهنگ احترام به قوانین از سوی مردم بسیار تاثیرگذار باشد و در سه سال گذشته برنامه های قابل توجه از سوی این اداره کل به همین منظور اجرا شده است.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به حجم ورود و صدور کالا در این استان و اهمیت محورها در این امر ، تصریح کرد : سالانه بیش از سه میلیون تن کالا از نقاط مختلف کشور وارد استان و سالانه بیش از 570 هزار بارنامه در استان صادر می شود.
منصور کیایی اضافه کرد : استان سمنان از ظرفیت بالایی به منظور افزایش اشتغال و رونق اقتصادی به دلیل وجود راه های ارتباطی برخوردار است که باید با رویکردهای جدید این ظرفیت ها باید به رونق اقتصادی بینجامد.
وی بیان کرد : راه اندازی سامانه 141 به منظور آگاهی و اطلاع شهروندان از جاده های استان و کشور از کارهای ارزشمند دولت تدبیر وامید است و با آغاز به کار این سامانه، بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی و حوادث جاده ای در استان کاهش یافته است.
منصور کیایی ادامه داد : قرار داشتن استان در مسیر تردد زایران حرم امام رضا(ع) از مزیت های اقتصادی این منطقه است که می توان با ساخت اقامتگاه ها و مجتمع های بین راهی در افزایش اشتغال در استان گام اساسی برداشت.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان اظهارداشت : عبور محور ارتباطی بندرعباس به بندرامیرآباد از سمنان می تواند یکی دیگر از مزیت های افزایش اشتغال باشد که این امر با نوسازی زیرساخت های جاده ای به منظور رونق اقتصادی در استان محقق خواهد شد.
سالانه بیش از 20 میلیون نفر از جاده های استان بیش از 700 هزار نفری سمنان تردد می کنند.
6026/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.