علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پسابرجام فرصتی ارزشمند برای برقراری روابط تجاری با بسیاری از کشورهای مطرح جهانی در بخش صنعت و معدن، پیشرو فعالان اقتصادی سمنان قرار داده است.
وی اظهارداشت : با وجود برنامه ریزی های بلندمدت وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه دیپلماسی کشور به منظور تسهیل روابط اقتصادی تجار ایرانی با شرکت های مطرح جهان، اما بخش قابل توجه ای از مشکلات دوران تحریم همچنان برای صادرات کنندگان کالا در سمنان پابرجاست.
وی خاطرنشان کرد : اکنون منابع مالی فعالان اقتصادی سمنان در بسیاری از مبادلات تجاری با تاخیر به حساب های بانکی این افراد واریز می شود و این امر در کاهش اعتبار پایدار برای خرید مواد اولیه کالاهای تولیدی تاثیرگذار بوده است.
ارزش کالاهای صادراتی استان با 30 درصد افزایش در هشت ماه 96 به میزان 119 میلیون و 133 هزار دلار رسید.
جمعه ای با بیان این که مشکلات داخلی و بین المللی مختلفی در زمینه توسعه صادرات وجود دارد که عمده ترین آنها به مسایل داخلی مربوط می شود تصریح کرد: زیرساخت های صادراتی در کشور کارایی لازم را ندارند و از سوی دیگر عملکرد دستگاه های مسوول در این بخش مطلوب نیست.
رییس اتاق بازرگانی سمنان بیان داشت : مشکلات زیرساختی در دستگاه های دولتی برای صادرات کالاهای تولیدی در کوتاه مدت حل نمی شود وایجاد اتحادیه های صادراتی در این استان می تواند در همفکری فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات کنونی بسیار اثر بخش است.
درآمد اداره کل گمرک استان سمنان در هشت ماهه سال 96 با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 183میلیارد و 510 میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و 115 میلیارد و 73 میلیون ریال حقوق ورودی و سایر درآمدهاست.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.