به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نمازجمعه روز قدس شاهرود در مصلای نیمه تمام پیامبر اعظم (ص) این شهر، افزود :این نخستین عملیات نظامی فرا منطقه ای و خارج از مرز های ایران اسلامی بود که عبرت های بسیاری برای صهیونیست ،آمریکا و اداره کنندگان داعش به همراه داشت.
وی با بیان اینکه مسئولان باید مراقب عوامل اقتدار ایران اسلامی و ارکان نظام باشندکه از سوی دشمنان مورد سوء استفاده قرار نگیرد، ادامه داد:قدرت موشکی کم نظیر ایران درس عبرت و حاوی پیام های عزتمندانه فرزندان غیور این مرز بوم به دشمنان اسلام و قرآن است.
وی تاکید کرد:راهپیمایی روز قدس یادگار امام راحل است و آرمان فلسطین آرمان اسلام است که از سوی همه گروه های اسلامی حمایت می شود .
وی با بیان اینکه مساله فلسطین ، اصلی از اصول انقلاب اسلامی و نمونه بارز استکبار ستیزی در جهان است ،اظهار داشت : این مهم را نباید با حمایت از یک کشور و غصب یک کشور کوچک اشتباه گرفت.
امام جمعه شاهرود گفت: چند سال گذشته دشمنان با جریان های مرموز و ساختگی داعش ،القاعده ،طالبان و تکفیری ها در منطقه سعی در حفظ امنیت اسرائیل دارندو می خواهند آرمان فلسطین و قدس را از یاد مردم ببرند ، اما همچنان مساله فلسطین در صدر مسایل جهان اسلام قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: امروز بافروپاشی داعش و تکفیری ها در عراق ،سوریه و سایر کشورهای منطقه،آتش این فتنه در دامن حامیان و اداره کنندگان آنها خواهد افتاد و ائتلاف ضد داعش دروغی بیش نیست.
خطیب جمعه شاهرود تاکید کرد:اسرائیل را استکبار جهانی برای حفظ منافع خود و برهم زدن وحدت اسلامی در این منطقه ایجاد کرده است.
وی گفت: دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است و در روز قدس با یک نظام سیاسی ظالمانه استکباری مبارزه می کنیم .
امام جمعه شاهرود تاکید کرد:فتنه88 درس ها و عبرت های بسیاری برای خواص و عوام به همراه دارد که رهبر انقلاب آن را رها نمی کنند و ماهم از امام خود تبعیت خواهیم کرد.
وی اجرای سند 2030 یونسکو را که با هدایت رهبری از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شد نمونه ای ازشعار های خوش رنگ و لعاب سازمان های جهانی برشمرد که باید مسئولان مراقب باشند تا امور فرهنگی کشور در درون و توسط دلسوزان برنامه ریزی و تدوین شود.
وی بابیان برخی مناسبت های هفته و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی ، سالروز شهادت شهدای هفتم تیر را نیز گرامی داشت و گفت: قوه قضائیه منشاءخدمات بسیاراست و امروزه مبارزه با فساد مهم ترین برنامه این قوه است.
امینی گفت: مردم توقع اجرای بیش از پیش عدالت را در جامعه دارند ولی نقد ها در هر یک از قوای سه گانه نباید تضعیف قوا را به دنبال داشته باشد.
صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی ،استفاده از سامانه های نوین آبیاری در کشاورزی که بیشترین هدر رفت منابع آبی در کشور را به دنبال دارد و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی از دیگر مسایل مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود بود.
7358/6167 خبرنگار: سرو ش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.