فرشاد زادخور روز پنجشنبه با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: هدف از احداث این زیرگذر ایمن سازی خطوط ریلی و رفاه حال ساکنان و همجواران خطوط ریلی است و عملیات نصب دهانه دوم زیرگذر عبور وسایل نقلیه با ابعاد ۲۴ متر طول و ۲.۵ متر ارتفاع در ایستگاه یاتری طراحی شده است.

وی ادامه داد: اولین دهانه زیرگذر در ورودی ایستگاه یاتری درسال ۹۲ به بهره برداری رسید که با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه و همجواری خطوط ریلی و مناطق مسکونی ، نصب بخش دوم این زیرگذر در دستور کار قرار گرفت.

زادخور تصریح کرد: با ایجاد این گذرگاه، تعداد گذرگاه های غیرهم‌سطح و بخش های عابر پیاده در محدوده استحفاظی راه آهن شمالشرق(۱) به ۴۱ معبر رسید.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) افزود: تمام تلاش کارکنان اداره راه آهن بر این است که بستر مناسبی برای افزایش ایمنی در مسیر ریلی و تردد قطارها ایجاد شود تا علاوه بر افزایش میزان حمل بار، به همجواران، مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این مسیر ریلی خدمت رسانی شایسته ای انجام شود.

ایستگاه یاتری در مسیر راه آهن تهران -مشهد حد فاصل گرمسار- سمنان واقع است.

راه آهن شمالشرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با ۵۴۱ کیلومتر دارد و یک هزار و ۸۲ کیلومتر از خطوط ریلی این حوزه ۲خطه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.