مهدی قاسمی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ششمین مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دامغان برای خانه کِله در روستای مایان صادر شد که همزمان با شب یلدا به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: این خانه با وجود چهار اتاق مجزا، با حفظ بافت سنتی خود در ۷ کیلومتری جنوب شهر دامغان در روستای مایان واقع است. 
قاسمی تصریح کرد: برای تعمیر و تجهیز این اقامتگاه، سه میلیارد ریال هزینه شده که تمام آن بدون دریافت تسهیلات دولتی توسط یک بانوی دامغانی هزینه شده و با افتتاح این مکان، ۲ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند. 
وی گفت: این اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی احداث شد. 
قاسمی خاطر نشان کرد: خانم زارع زاده، مالک این اقامتگاه بوم گردی از صنعتگران شهرستان دامغان است که در این مکان علاوه بر اقامت و پذیرایی، کارگاه صنایع دستی قلمکاری نیز برپا خواهد کرد. 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ درخواست برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان ارایه شده که این طرح‌ها در حال بررسی و رفع معایب است و در روستای قوشه نیز یک اقامتگاه در مرحله نهایی دریافت مجوز قرار دارد. 
 شهرستان دامغان دارای ۵۰۰ اثر شناسایی شده و ۱۲۶ اثر تاریخی ثبت ملی است. 
روستای مایان در هفت کیلومتری شهرستان دامغان واقع است و آثار تاریخی متعددی از جمله بنای گورشاه و قلعه های قدیمی در آن دیده می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.