مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب روستایی، شرکت توزیع نیروی برق، بنیاد مسکن، دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.
وی ادامه داد: کلنگ زنی مدرسه‌ای در یکی از روستای سطوه به عنوان یکی از روستاهای کمتر توسعه یافته استان از شهرستان شاهرود توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیر مدرسه ساز به میزان پنج میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های روز روستا در استان سمنان است.
صمیمیان تصریح کرد: برگزاری بیش از هشت دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند کمک‌های اولیه، مخاطرات طبیعی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، آشنایی با کارآفرینی، تولید محصول سالم، آشنایی با حسابداری، ساخت جعبه های تزئینی و کسب و کار از دیگر برنامه‌های روز ملی روستا در استان سمنان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان یادآور شد: دوره‌های آموزشی به صورت عمومی برای اهالی هشت روستای استان سمنان در حال برگزاری است.
صمیمیان با بیان اینکه در کنار آموزش و اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی، موضوع ورزش در روستاها مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ۱۱۳ خانه ورزش روستایی در روستاهای استان احداث شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: هم اکنون سرانه فضای رو باز ورزشی در روستاهای استان از ۹۸ صدم مترمربع به به ۱.۰۱ متر مربع و سرانه فضای ورزشی سرپوشیده از ۲۲ صدم متر مربع  به ۲۷ صدم متر مربع افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.
در استان سمنان شهرستان‌های میامی با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸ درصد روستانشینی بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.