معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ب ا ب یا ن این ک ه شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان هرکدام از ی ک‌ سوغات یا صنایع دستی شناخته شده‌ برخوردارند از شهرداران شهرهای این استان خواست که با راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در پارک‌های پرتردد و در مسیر مسافران به هنرمندان صنایع‌دستی استان کمک کنند.

همایون جورابلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: صنایع‌دستی استان سمنان از تنوع و کیفیت مطلوبی برخوردارند .

وی بر ضرورت برندسازی صنایع دستی این استان تاکید و تصریح کرد: هرکدام از شهرستان‌های هشت‌گانه استان حداقل از صنایع دستی شاخص و یا سوغاتی شناخته‌شده برخوردارند و لذا با معرفی این آثار می‌توان به بهبود اقتصاد هنرمندان فعال در این حوزه کمک کرد .

  معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآوری کرد: سفال و سرامیک سمنان، هوله سرخه، نمک گرمسار، لبنیات و یا مکنه مهدیشهر، چاپ قلمکار دامغان، نمد شاهرود و...از شناخته شده‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی استان هستند که در صورت معرفی آنها می‌توان به بهبود و رونق گردشگری و حمایت از صنایع دستی استان کمک کرد .

وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی به عنوان یک راهکار مناسب برای توسعه مشاغل مرتبط با صنایع دستی نام برد و از شهرداران این استان خواست که با ایجاد این نمایشگاه‌ها به حمایت از هنرمندان شهر خود بپردازند .

جورابلو همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های استانی در این بخش گفت: نمایشگاه بزرگ منطقه‌ای صنایع‌دستی در آبان‌ماه امسال در استان برگزار خواهد شد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.