جواد شاه حسینی شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این ۲ واحد صنعتی در گذشته برای رفع آلاینده‌ها ، به استناد ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۱۲ قانون هوای پاک اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند و پس از پایان مهلت مقرر،  اقدام مثبتی برای رفع آلاینده ها انجام ندادند. 

وی خاطرنشان کرد :  با توجه به نتایج اندازه گیری ها و خارج از حد استاندارد بودن موارد سنجش‌شده از این ۲ واحد تولیدی،  جهت برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 
وی ادامه داد: به صورت تصادفی و بدون هماهنگی قبلی با  واحدهای‌صنعتی، کارشناسان محیط زیست آرادان با همکاری آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان نسبت به  پایش شبانه  و اندازه‌گیری آلاینده‌های واحدهای صنعتی و تطبیق میزان پارامترهای اندازه گیری شده با استانداردهای زیست محیطی اقدام کرده است.
شاه‌حسینی یادآور شد: طبق بند ب ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه به منظور کاهش عوامل آلوده کننده و مخرب محیط زیست، تمام واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظفند نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی و تخریب زیست محیطی خود در چارچوب ضوابط خوداظهاری اقدام و نتایج را به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
وی ابراز داشت: واحدهایی که فعالیشان منجر به ایجاد آلودگی بیش از حد استانداردهای زیست محیطی بوده و باعث تخریب محیط زیست می‌شوند،  باید پس از دریافت اخطار آلودگی و در طی مهلت اعطائی ، اقدامات لازم را برای رفع آلودگی انجام دهند.
رئیس اداره حفاظت‌ محیط‌زیست شهرستان آرادان تصریح کرد: واحدهایی که در مهلت تعیین شده از انجام تکالیف تعیین شده خودداری کنند و آلودگی استمرار داشته باشد،  پس از پایان مهلت مقرر ، اعمال قانون در مورد آنها انجام می‌شود.       
شهرستان آرادان با دست کم ۱۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.