حسن ارگی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط ناپایدار جوی، مسدود بودن تعدادی از محورها و احتمال بروز مشکلات پیش بینی نشده از جمله عوامل خطرناک برای حضور مردم در طبیعت شهرستان مهدیشهر است.
فرماندار مهدیشهر گفت: هم اکنون راه ارتباطی شهمیرزاد به چاشم و خطیرکوه به دلیل آسیب ناشی از سیلاب به جاده، و مسیر سه راهی پرور به پشتکوه به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز 13 فروردین مسدود است.
ارگی به حفر کانال و تقویت استخر ذخیره آب بالادست شهمیرزاد اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از بالازدگی و خرابی پایه های این استخر، تعدادی کانال با همکاری دستگاه های اجرایی برای خروج آب از استخر ایجاد شد.
وی ادامه داد: جداره های بیرونی این استخر نیز به وسیله مقداری سنگ پوشش داده شد که تمامی این اقدام ها مقطعی و برای جلوگیری از بحران است.
ارگی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک برنامه ریزی مناسب و بلند مدت برای جلوگیری از بحران در خصوص این استخر اعمال می شود.
وی در توصیه عمومی به اهالی منطقه، افزود: در روز طبیعت از حرکت در نقاط سیل خیز، حاشیه کوه ها، مسیر رودخانه و حواشی آن خودداری کنند.
فرماندار مهدیشهر گفت: اهالی منازل بالادست شهمیرزاد که به دلیل شرایط آب و هوا منازل خود را تخلیه کردند، اندکی صبور باشند تا بتوانند با آرامش خاطر و در شرایط پایدار جوی در منطقه حضور یابند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان سمنان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.