سعید هژبری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به ازای هر 200 واحد مسکونی باید درمانگاه، مسجد و مدرسه راه اندازی شود، اما در جوار مناطق مسکن مهر استان سمنان این راهبرد به معنی واقعی اجرایی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته 13 مدرسه با 150 کلاس درس در مناطق مسکن مهر استان سمنان احداث شد و برای تکمیل اجرای این طرح به ساخت دست کم 50 مرکز آموزشی دیگر نیاز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اضافه کرد: اکنون بخش هایی از واحدهای مسکن مهر سمنان خالی از سکنه و بخشی نیمه تمام است و در صورت تکمیل تمام این واحدها، باید صدها مدرسه دیگر در این مناطق ساخت.
هژبری تصریح کرد: در نواحی صنعتی استان سمنان مانند ایوانکی تراکم جمعیت دانش آموزی روبه افزایش است و ساخت مدرسه به دلیل افزایش روزافزون جمعیت در این مناطق ضرورت دارد.
وی ادامه داد: اکنون چالش نبود مراکز آموزشی و رفاهی در واحدهای مسکن مهر بر حسب جمعیت در شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار قابل توجه است که با تخصیص اعتبار و همراهی خیّران، می توان مدارس بیشتری در این مناطق ساخت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: روز به روز بر وسعت بافت های فرسوده استان سمنان افزوده می شود و ساخت مدرسه به روز در این مناطق در سال های آینده در استان سمنان ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان سمنان ساخته شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.