به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در دیدار مدیران دستگاه های فرهنگی استان سمنان با وی که در محل استانداری برگزار شد افزود: با توجه به تعدد متولیان بخش فرهنگی در کشور، بودجه امور فرهنگی بین آن ها تقسیم می شود.
وی ادامه داد: این درحالی است که منابع مالی دولت محدود است و به این دلیل فعالیت دستگاه ها تحت تاثیر قرار می گیرد.
استاندار سمنان اضافه کرد: امروز در حالی با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم که دشمن برای پیشبرد این جنگ، عملیات روانی سنگینی را پشتیبانی می کند که همراه با دلارهای نفتی و هجمه های فرهنگی است.
وی بیان کرد: دستگاه های فرهنگی برای مقابله روانی با دشمنان مجرب خود باید با برنامه باشند چرا که دشمن بسیار مجهز است.
آشناگر اضافه کرد: اگر منابع مالی ما محدود است، گنج های بیکران مردم و آموزه های دینی را در دست داریم.
وی ادامه داد: علیرغم همه محدودیت ها باید به سمتی برویم که کار فرهنگی را اجتماعی کرده و اساس آن را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی استفاده از ظرفیت مردم جامعه در فعالیت های فرهنگی را بسیار مهم خواند و خواستار بکارگیری ساز و کار هایی به منظور استفاده از این ظرفیت ها توسط دستگاه های اجرایی فرهنگی شد.
استاندار سمنان با اشاره به استفاده دشمن از ابزارهای نوین در جنگ علیه ایران گفت: استفاده از ابزارهای نوین چون شبکه های مجازی به منظور خنثی سازی توطئه های دشمنان بسیار مهم و ضروری است.
در این نشست دستگاه های فرهنگی استان سمنان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، اداره کل حج و زیارت، نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیره و حوزه هنری حضور داشتند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.