به گزارش ایرنا ، این نماد پنجشنبه درمیدان امام خمینی (ره) شاهرود با حضور جمعی از مسوولان این شهر گشایش یافت.
شهردار شاهرود در این آیین گفت: با نصب این نماد فرهنگی در این میدان که بیشترین رفت و آمد را هرروز شاهد است ، نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی و تعالی روح بشر را یادآوری می شود.
محسن احمدی تاکید کرد: آنچه بخش اعظم ذهن ما را تشکیل می دهد متاثر از مطالعه است و مطالعه مفید و مداوم در رفتارهای فردی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: برنامه هایی برای دسترسی آسان و بیشتر مردم به کتاب طراحی شده که قرار دادن کتاب های کم حجم در ناوگان حمل و نقل عمومی از آن جمله است.
مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین گفت: جامعه ای که افرادش با کتاب مانوس تر است ارتقای فرهنگی بهتری دارد.
محمد مهدی احمدی افزود: افزایش سطح مطالعه و توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه کاهش آسیب های فردی و اجتماعی را به دنبال دارد.
اسماعیل شفاهی ،معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشورهم در این مراسم بر تاثیر ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی در چگونگی ارتباط و رفتار افراد جامعه تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ،معاون استاندار و فرماندار شاهرود ، اعضای شورای شهر ،تعدادی از مولفان ، ناشران و برخی از مردم علاقمند به کتاب و کتابخوانی در این مراسم حضور داشتند.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.