علی سماکوش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیشترین کتاب های به امانت گرفته شده از سوی اعضای کتابخانه های عمومی استان سمنان در بخش ادبیات شامل داستان و رمان بود و پس از آن از کتاب های حوزه های علوم اجتماعی و دینی و مذهبی بیشترین استقبال شد.
وی با اشاره به اینکه کتاب های حوزه اجتماعی و دین و مذهب در رتبه دوم علاقه مندی شهروندان سمنانی قرار دارد، ادامه داد: کتاب های حوزه ادبیات با 36.3 درصد، حوزه اجتماعی با 13.7 درصد و بخش دین و مذهب 11.6 درصد بیشترین مخاطب را در این استان دارند.
سماکوش بیان کرد: بیش از یک میلیون و 929 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان سمنان موجود است.
وی ادامه داد: در طول سال برنامه های خاص و ویژه ای به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود و امسال از 18 تا30 آبان ماه برگزاری بیش از300 برنامه فرهنگی در استان پیش بینی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: نشست کتاب‌خوان مدرسه ای، جمع خوانی کتاب عمو رستم نوشته محمد میرکیانی، حضور کتابداران کتابخانه فیض در مدارس، زنگ کتابخوانی و قصه گویی در مجتمع آموزشی صالحین و نشست کتاب‌خوان مدرسه ای، از جمله این برنامه ها است.
در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان سمنان فعال است که از این تعداد، 24باب کتابخانه روستایی و 47باب کتابخانه شهری میزبان قریب به 61 هزار نفر عضو در استان سمنان هستند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.