حمیدرضا عبدوس روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: افزایش نسبی دما و کاهش رویش علوفه برای تغذیه دام های سبک از آثار مخرّب خشکسالی در عرصه های طبیعی مهدیشهر است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران و برف در چند سال گذشته نسبت به دوره بلند مدت 30 ساله در مهدیشهر کاهش چشمگیری داشته است و برای رفع این بحران باید با افزایش پوشش گیاهی و کاشت درختچه با خشکسالی مقابله کرد.
وی ادامه داد: اکنون امید رشد بوته های جنگلی در مناطق ییلاقی مهدیشهر بسیار کاهش یافته و در دهه 80 این امید رویش در مراتع این شهرستان دستکم 80درصد بود که این رقم اکنون به کمتر از 35 درصد رسیده است.
عبدوس تصریح کرد: طبیعت دوستی در چند سال گذشته در کشور و استان سمنان به معنی واقعی فرهنگ سازی شده است اما برای اجرای طرح های متعدد برای افزایش پوشش گیاهی باید اجرای برنامه های عملیاتی هم لازم است.
رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر اضافه کرد: آمار تخریب عرصه های ملی در این شهرستان براساس آمار رو به افزایش است که باید با حفاظت از گونه های گیاهی موجود و کاشت گیاهان دارویی برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی گفت: جنگل های هیرکانی مهدیشهر در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی و دلایل متعدد دیگر روبه کاهش است که اگر این روند ادامه یابد شاید در آینده نه چندان دور دیگر آثاری از طبیعت در این شهرستان وجود نداشته باشد.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.