پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛

پزشکیان وارد نیویورک شد

مسعود پزشکیان رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دقایقی پیش با استقبال وزیر امور خارجه، سفیر و نماینده دائم ایران و جمعی از مسئولان نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، وارد نیویورک شد.

به گزارش جماران؛ مسعود پزشکیان بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با استقبال سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، مجید تخت‌روانچی و کاظم غریب‌آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در این نهاد بین‌المللی وارد نیویورک شد و روز سه‌شنبه در این نشست سخنرانی خواهد داشت و مواضع کشورمان را تشریح خواهد کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.

 

 

 پزشکیان در بدو ورود به نیویورک: پیام کشور ما صلح و امنیت است

 دکتر مسعود پزشکیان در بدو ورود به نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور جمع خبرنگاران:

آنچه مشخص است، پیامی است که از طرف کشورمان برای صلح و امنیت مطرح شده و تحقق شعاری است که امسال سازمان ملل متحد مبنی بر صلح و آینده توأم با توسعه برای همه مردم مطرح کرده است.

به جای خونریزی و جنگ و کشتار، باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن مستقل از رنگ و نژاد و قومیت و منطقه زندگی به راحتی زندگی کنند.

متأسفانه فعلا دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به این شکل نیست؛ استانداردهای دوگانه وجود دارد، یک عده خوبند و عده‌ای هم هیمنطوری بدند؛ درنتیجه مشکلاتی که می‌بینیم به وجود می‌آید. فرصتی که برای زندگی در کره خاکی داریم، برای همه انسان ها باید برابر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.