جماران؛

پروتئین های چربی سوز را بشناسیم

"پروتئین های چربی سوز" از کشفیاتی است که در را به روی داروهای موثر کاهش وزن باز می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - سبک زندگی ؛ به نقل از مجله سلامتی: یک تیم تحقیقاتی ژاپنی انواع پروتئین‌هایی را کشف کرده‌اند که در حین ورزش افزایش می‌یابند و به سوزاندن چربی کمک می‌کنند، که ممکن است راه را برای توسعه دارویی جدید باز کند که به افراد کمک می‌کند وزن خود را بدون رژیم کاهش دهند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد که نتایج این تیم که در مجله علمی اروپایی "متابولیسم مولکولی" منتشر شد، نشان داد که نسخه‌های مختلف پروتئین PGC-1a هنگام ورزش در عضلات اسکلتی تولید می‌شود و هر چه این افزایش بیشتر باشد، بیشتر خرج می کنند مردم انرژی بیشتری دارند.

این تیم که شامل محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کوبه و سایر موسسات است، گفت: «افزایش  PGC-1a، عمدتاً به دلیل تنظیم دگرگونی‌های جایگزین، برای ارتقای مصرف انرژی تطبیقی ​​بسیار مهم است.

این تیم دریافت که موش‌هایی که فاقد این گونه‌ها هستند «در طول ورزش در مصرف انرژی دچار اختلال می‌شوند که منجر به ایجاد چاقی و هیپرانسولینمی می‌شود».


الصورة:

 

هنگامی که این تیم ماهیچه های اسکلتی را در انسان بررسی کردند، دریافتند که انواع جایگزین ژن PGC-1a نیز در طول ورزش افزایش می یابد.

او اظهار داشت که تولید انواع مختلف از فردی به فرد دیگر متفاوت است، که منجر به شکاف در کاهش وزن حتی زمانی که افراد ورزش مشابهی را انجام می دهند، می شود.

در حالی که داروهای سرکوب کننده اشتها معمولاً برای درمان چاقی تجویز می شوند، آخرین یافته ها ممکن است منجر به تولید داروهای جدیدی شود که مستقل از ورزش آن متغیرها را تحریک یا افزایش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید