جماران؛

غذاها و نوشیدنی هایی که به خواب کمک می کنند

دکتر لیودمیلا دنیسنکو، متخصص تغذیه روسی، غذاهایی را که ترجیحاً در وعده شام ​​مصرف شود و غذاهایی که باید از آنها پرهیز شود، شناسایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - سبک زندگی؛  به نقل از مجله پزشکی:  شام را باید سه ساعت قبل از خواب میل کرد. برای اینکه کیفیت خواب خوب باشد، باید غذاهایی بخورید که به شما کمک می کند سریع بخوابید و خوب بخوابید.

دکتر لیودمیلا دنیسنکو می‌گوید: تقریباً همه محصولات لبنی: ماست، شیر و به‌ویژه پنیر حاوی اسید آمینه تریپتوفان و کلسیم هستند که از ریز عناصر خواب‌آور محسوب می‌شوند، بنابراین خوردن یک فنجان ماست قبل از خواب به معنای خوردن یک وعده غذایی سنگین نیست اما مصرف مقدار کمی گوشت بوقلمون سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است، به این معنی که خوردن یک تکه از آن قبل از خواب به شما کمک می کند تا خوب بخوابید.

علاوه بر این، چای و روغن های گیاهی نیز اثر خواب آور دارند.

وی می گوید: همه انواع چای به خصوص چای بابونه با دمنوش یا گیاهان دیگر اثر آرام بخشی دارند، بنابراین بهتر است کمی قبل از خواب آن ها را بنوشید، روغن های گیاهی نیز اثر مفیدی دارند، به عنوان مثال، حتی بوی آن روغن کنجد به آرامش و خواب خوب کمک می کند.

به گفته او، غذاها و نوشیدنی هایی هستند که خواب را مختل می کنند.

او می‌گوید: همه غذاهای چرب، سرخ‌شده و دودی و همه غذاهایی که هضم آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد و باعث احساس سیری می‌شوند، مانند قهوه، شکلات و غذاهای تند حاوی کپسایسین - ماده‌ای که باعث جریان خون به معده می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید