جماران؛

چگونه کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

کارشناسان می گویند همه ضدآفتاب ها شبیه هم نیستند و با رسیدن دما به بالاترین حد خود، ممکن است مجبور شویم نوع مورد استفاده خود را تجدید نظر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله پزشکی: دو نوع محصول متداول ضد آفتاب وجود دارد، فیزیکی و شیمیایی. اگرچه این دو نوع از پوست در برابر اشعه فرابنفش طولانی مدت محافظت می کنند، اما مکانیسم اثر آنها متفاوت است و این تفاوت در هوای بسیار گرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرم های ضد آفتاب چگونه کار می کنند؟

 

ضد آفتاب فیزیکی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است که به عنوان مانعی عمل می کند که اشعه ماوراء بنفش را قبل از نفوذ به پوست منعکس می کند، زیرا پوست به راحتی آنها را جذب نمی کند. اکثراً فرمول های قدیمی بافت چرب داشتند و یک لایه سفید روی پوست باقی می گذاشتند.

دکتر ژاکلین ساعت میکر، متخصص پوست در اسکاتسدیل، آریزونا، و سخنگوی آکادمی پوست آمریکا، گفت که فرمولاسیون های مدرن ساخته شده از نانوذرات معدنی به زیبایی با پوست ترکیب می شوند.

برخی افراد لایه ضخیم باقی مانده از ضد آفتاب های فیزیکی روی پوست را ترجیح نمی دهند و تمایل دارند از انواع شیمیایی به شکل کرم یا اسپری استفاده کنند. اجزای این نوع یک لایه محافظ نازک تشکیل می دهند که اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند، ساختار آن را تغییر می دهد و قبل از نفوذ به پوست آن را به انرژی حرارتی بی ضرر تبدیل می کند.

در نهایت این اجزای شیمیایی جذب خون می شوند. مقامات بهداشتی می گویند تحقیقات بیشتری برای کشف اثرات منفی احتمالی استفاده طولانی مدت مورد نیاز است.

تفاوت در چیست؟

آکادمی پوست آمریکا در وب سایت خود می گوید: "بهترین نوع ضد آفتاب، ضد آفتابی است که با استفاده از آن بارها و بارها احساس راحتی کنید."

او توصیه می‌کند از هرگونه ضدآفتاب مقاوم در برابر آب با فاکتور محافظتی 30 یا بیشتر برای محافظت از اشعه‌های UVA که منجر به علائم پیری می‌شود و اشعه‌های UVA که باعث سوختگی می‌شوند، استفاده کنید.

به گفته دکتر ساعت ساز و دکتر راس رادوسکی از مرکز تحقیقات و درمان پوست در دالاس، تگزاس، استفاده از ضدآفتاب فیزیکی زمانی که دما به 32 درجه سانتیگراد و بالاتر با رطوبت بالا که چند روز دوام می آورد، ترجیح داده می شود.

هنگامی که ضد آفتاب های شیمیایی در معرض دمای بسیار بالا قرار می گیرند، می توانند توانایی خود را برای جلوگیری از نفوذ اشعه ماوراء بنفش از دست بدهند.

با تعریق بیش از حد در گرمای شدید، ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب ممکن است باعث خارش و بثورات در برخی افراد شود. حتی در دماهای معقول، آکادمی پوست آمریکا به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می کند که ضد آفتاب های فیزیکی را انتخاب کنند.

هر دو ساعت یکبار به مقدار کافی کرم ضد آفتاب بزنید

کارشناسان آکادمی پوست آمریکا می گویند که بسیاری از افراد تنها 20 تا 50 درصد از مقدار مورد نیاز را برای رسیدن به سطح محافظتی که روی برچسب بسته بندی ذکر شده است، اعمال می کنند.

ساعت ساز می گوید که یک فرد بالغ به یک اونس (حدود 28 گرم) ضد آفتاب نیاز دارد که معادل پر کردن یک فنجان کوچک و استفاده از دو لایه آن در مناطقی مانند صورت، سینه و شانه ها است.

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک حدود 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید و حداقل هر دو ساعت یکبار و پس از شنا یا تعریق مجدداً آن را استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب

ظروف ضد آفتاب باید دور از حرارت نگهداری شوند

مطالعه ای که در سال 2012 در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شد، به این نتیجه رسید که ماندن کرم ضد آفتاب شیمیایی به مدت 8 ساعت در دمای 30 تا 60 درجه سانتیگراد، خواص آن را تغییر می دهد و منجر به کاهش اثربخشی آن می شود.

اگر بسته باید در خودروها در هوای گرم یا مستقیماً زیر نور خورشید بماند، باید در ظرف خنک کننده قرار داده شود. اگر اجزای آن شروع به جدا شدن از یکدیگر کنند، می توانید متوجه شوید که آیا کرم ضد آفتاب در معرض حرارت شدید قرار گرفته است یا خیر.

کارشناسان نسبت به سفارش آنلاین کرم ضد آفتاب در تابستان به خصوص در کشورهای دارای آب و هوای گرم هشدار می دهند زیرا در صورت ماندن مدتی در گرمای خورشید احتمال تجزیه آن وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید