دکتر علیرضا شغلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از سال 2002 تا کنون، یکهزار و 600 مقاله این واحد دانشگاهی در بانک های اطلاعاتی معتبر علمی خارجی چاپ شد که این وضعیت بیانگر رشد و توسعه روزافزون این بخش است.
وی اظهار کرد: شمار چاپ مقالات داخلی و خارجی چاپ شده علوم پزشکی زنجان رشد داشته اما این روند باید بیش از گذشته وضعیت شتابانی داشته باشد.
شغلی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی، بحث تحریم ها و مشکلات انتقال با مبلغ ارز برای چاپ مقالات وضعیت خوبی برقرار بوده که امیدواریم این مهم نتایج خوبی بدنبال داشته باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طی پنج سال آینده رسیدن به میانگین 1.5 مقاله خارجی به ازای هر هیات علمی در دستور کار قرار گرفته که این مهم در سال جاری بیش از گذشته لحاظ شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: بر این اساس طی سال جاری هدف گذاری یک مقاله خارجی و در مجموع 1.5 مقاله داخلی و خارجی به ازای هر هیات علمی در دستور کار این معاونت قرار دارد.
وی اظهار کرد:نسبت مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در سال 95، 68 صدم،سال گذشته 81 صدم و طی سال جاری نیز یک در نظر گرفته شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی سال 2017 ، 22 مقاله خارجی در ارتباط با سلولهای بنیادین توسط اساتید هیات علمی این واحد دانشگاهی به چاپ رسید که این روند طی سال میلادی جاری به 2 برابر خواهد رسید.
دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو 10 دانشگاه اول تیپ 2 کشوری تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 362 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تدریس می کنند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.