به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مجتمع فرهنگی - هنری شهید بهشتی شهر آب بر (مرکز شهرستان طارم)، پیشگیری از اعتیاد را مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
وی افزود: این فریضه الهی به ما تکلیف می کند که فضلیت ها را در جامعه تبلیغ کنیم، نیکی ها را پاس بداریم و هیچ گاه در برابر آن ها سکوت نکنیم، در همان حال از ما می خواهد به موقع و با رفتاری شایسته رذیلت ها و کردارهای بد را به هم گوشزد کنیم و از کنار آنان به راحتی و با بی اعتنایی نگذریم.
هاشم نژاد ضمن اشاره به سه هزار و 500 شهید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باب شهادت در نیروی انتظامی همیشه باز است و روزی نیست که ناجا در این خصوص (مبارزه با مواد مخدر و اشرار) شهیدی نداشته باشد، همه باید ادامه دهنده راه این عزیزان بوده و با یاری و همراهی نیروهای انتطامی و امنیتی در راه مبارزه با مواد مخدر به نوعی پاسخگوی رنج و سختی های خانواده این شهدای گرانقدر بوده و از آنها تجلیل کنیم.
وی ضمن اشاره به ابتلای 255 میلیون نفر در جهان به اعتیاد، مواد مخدر را یکی از آسیب های اجتماعی و بلاهای خانمان سوز برشمرد و خاطرنشان کرد: موضوع مواد مخدر موجب ایجاد فجایع و جنایات فراوانی در جامعه می شود و همین امر باعث شده است تا یکی از دغدغه ای اصلی کشور مبارزه با این پدیده و پیشگیری از آن باشد.
وی تاکید کرد: شایسته است پیرو منویات مقام معظم رهبری و نگرانی های ایشان از وضعیت بحرانی مواد مخدر، همه دستگاههای اجرایی، آحاد مردم، سمن ها، مطبوعات و رسانه ها و بخصوص خانواده ها در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی باشند و با بسیج همگانی در مبارزه با این بلای خانمان سوز مشارکت کنند.
هاشم نژاد ادامه داد: ایران به دلیل همجواری با افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا ، به عنوان پرچمدار خط مقدم مبارزه قرار گرفته است و هر ساله متحمل خسارات جانی- مالی و جبران ناپذیری می شود.
وی همچنین به رشد 400 درصدی تولید مواد مخدر اولیه در افغانستان اشاره کرد و گفت: بعد از حضور آمریکا در افغانستان؛ میزان تولید مواد مخدر نیز در این کشور افزایش یافته است و این از سیستهای خصمانه کشورهای استعمارگر در جهت ضربه زدن به منطقه خاورمیانه بشمار می رود.
فرماندار طارم ، تغییر ذائقه مصرف کنندگان مواد مخدر از سنتی به شیمیای و صنعتی را نگران کننده خواند و افزود: مصرف کنندگان مواد صنعتی بیشتر به طرف جرائم خشن گرایش پیدا می‌کنند که فجایع هولناکی را به دنبال خواهد داشت و لازم است دست اندرکاران این حوزه پای کار باشند و جدی پیگیر پیشگیری از سوق جوانان به سمت اینگونه مواد باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اکتشافات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در شهرستان طارم به مقدار پنج هزار و 800 گرم ، این آمار رو به افزایش بوده و ضروری است که همه باهم در کنار نیروی انتظامی با این معضل اجتماعی مبارزه کنیم.
هاشم نژاد تحکیم بنیان خانواده ها را از مهمترین راههای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: زمانی که فضای گرم و مملو از عشق میان اعضای خانواده برقرار باشد قطعا این فضا مانع از پناه بردن نسل جوان به خلوت مصرف مواد مخدر می‌شود و خانواده نقش مهمی در مقابله با اعتیاد دارد.
وی همچنین به برنامه ریزی های مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که خانواده و نهادهای متولی، برنامه‌ای برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نداشته باشند، قطعا آنها خودشان راهی برای این اوقات می‌یابند و نتیجه‌اش اعتیاد به مصرف مواد مخدر می‌شود.
به گزارش ایرنا، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد توسط ادره بهزیستی شهرستان طارم با همکاری فرمانداری و اعضای کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان طارم برگزار شد و اجرای کلیپ های متنوع در زمینه اعتیاد، اجرای حرکات رزمی توسط ورزشکاران، سخنرانی دو نفر از بهبود یافتگان اعتیاد و برگزاری مسابقه از جمله برنامه های دیگر این همایش بود.
8068/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.