شهرام میرزایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) با راهبرد 'خانواده آماده، جامعه آماده' با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقای سطح توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: این طرح از سال 95 همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده و ادامه این برنامه چشم انداز بهتری را در تحقق اهداف ترسیم شده بوجود می آورد.
میرزایی افزود: این جمعیت در سال جاری نیز آموزش های همگانی از قبیل مقابله در برابر مخاطرات سیل، زلزله و دیگر حوادث را در روستاهای هدف برگزار می کند که ارائه این مطالب به کاهش آسیب و خسارات احتمالی کمک می کند.
وی بیان کرد: طی سال گذشته آموزش های همگانی توسط کارشناسان مجرب این جمعیت از طریق صدا و سیما برگزار شد که استقبال مخاطبان را به دنبال داشت که این روند نیز امسال با جدیت پیگیری خواهد شد.
این مسئول ، اجرای مانور ساعت صفر در شهرستانها ، برگزاری مانور مشترک با راه آهن شمالغرب را از دیگر برنامه های این جمعیت ذکر کرد که در سال جاری و با هدف کسب آمادگی های بیشتر در هنگام بروز حوادث مترقبه و غیر مترقبه انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز جمعیت هلال احمر استان با هلال احمر استان همدان مانور مشترکی امداد و نجات را برگزار خواهد کرد و با توجه به معین بودن این 2 استان برای یاری رساندن در هنگام بروز حوادث و سوانح مختلف نتایج مثبتی را به دنبال دارد.
میرزایی افزود: طبق رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و با هدف گسترش آموزش های کمک های اولیه از ظرفیت های پایگاههای بسیج و مساجد در این بخش استفاده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم نامه این جمعیت با تیپ زرهی 216 برنامه هایی مورد توجه قرار داده که یکی از بندها شتاب بخشی در امداد رسانی و هماهنگی های قبل از حادثه است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.