مجید قزوینیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، افزود: در سال زراعی جاری حدود 2هزار 750 هکتار از اراضی آبی شهرستان ابهر و 26 هزارو 520 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به بارش های مناسب اردیبهشت و خرداد ماه متوسط عملکرد گندم دیم یک تن در هکتار و متوسط عملکرد گندم آبی 3تن در هکتار باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال زراعی امسال با وقوع سرمازدگی و یخ زدگی در فصل بهار و در روزهای 26 تا 29 فروردین، حدود 30 درصد به اراضی گندم آبی شهرستان ابهر خسارت وارد شد.
قزوینیان ابراز کرد: با مدیریت مزرعه و توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و با استفاده از مواد آنتی استرس مثل کودهای حاوی اسید آمینه و ریز مغزی ها و سایر کودهای لازم تا حد زیادی آثار سرما زدگی جبران شد.
وی تاکید کرد: کمیته برداشت محصول در شهرستان تشکیل شده و امسال برداشت گندم توسط 20 دستگاه کمباین بومی و حدود 110 کمباین مهاجر انجام می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ابهر بیان کرد: علاوه بر این یک نفر راننده ماهر کمباین همراه اکیپ برداشت شهرستان مشغول به فعالیت بوده و بر نحوه ی کار کمباین ها نظارت خواهد کرد.
وی در زمینه کیفیت گندم شهرستان، خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع بارندگی های مناسب در بهار و خنک بودن هوا بیشتر مزارع از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.
وی در زمینه مبارزه با آفت سن گندم و اقدامات انجام شده در این راستا، تصریح کرد: در مجموع چهار هزار و 500 هکتار از اراضی گندم شهرستان علیه آفت سن گندم سمپاشی شده که از این مقدار حدود یکهزار و 500 هکتار علیه سن مادر و مابقی علیه پوره سن بوده است.
رئیس اداره کشاورزی ابهر یادآور شد: کارشناسان به کشاورزان توصیه می کنند سمپاشی علیه سن مادر انجام شود چرا که در این صورت هم خسارت کمی و کیفی سن گندم کمتر و هم در اثر وارد شدن تراکتور به مزرعه خسارت کمتری به مزرعه وارد می شود‌.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.