به گزارش ایرنا، منصور حقی راد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سال گذشته 12 هزار و 300 تن ماهی قزل آلا در استان زنجان تولید شد و سالانه بیش از هشت هزار تن از ماهی تولیدی استان به استان های همجوار ارسال می شود.
وی یادآوری کرد: سالانه حجم بالای تولید و صادرات ماهی در این استان موجب ورود واسطه ها به بازار آبزیان زنجان می شود به طوری که آنها با خرید محصولات شیلاتی به قیمت دلخواه، موجب کاهش سود اقتصادی آبزی پروران می شوند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ایجاد پایانه فروش و صادرات محصولات آبزی از اولویت های شیلات استان به شمار می رود و راه اندازی این پایانه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
حقی راد ادامه داد: هم اکنون بچه ماهیان مورد نیاز واحدهای پرورش ماهی استان زنجان از 11 مزرعه تولید و تکثیر بچه ماهی استان تامین می شود.
وی، به کنترل و قرنطینه تخم های چشم زده وارداتی به استان زنجان اشاره کرد و افزود: واردات تخم چشم زده با صدور مجوز واردات و براساس شیوه نامه آن که در سال 96 توسط سازمان شیلات ایران تدوین شده انجام می گیرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، از تولید بیش از 14 میلیون قطعه بچه ماهی در سال گذشته خبرداد و گفت: به منظور حمایت از بهره برداران حوزه پرورش ماهی، سرمایه گذاری در بخش تولید خوراک و مکمل های مورد نیاز آبزیان از جمله اولویت های شیلات استان در سالجاری است.
حقی راد یادآوری کرد: با ایجاد کارخانه تولید خوراک بخشی از هزینه های حمل و نقل کاهش یافته و به تبع آن سود اقتصادی تولید کنندگان افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.