به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: معرفی مددجویان به مراکز درمانی وخانه های بهداشت جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت باهدف ارتقای سطح آگاهی وسلامت جامعه هدف از مهمترین کارهای این نهاد در هفته سلامت است.
وی اظهار کرد: این نهاد در هفته سلامت تلاش دارد با افزایش تعامل با مراکز درمانی بویژه همکاری کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی کلاسهای مختلف آموزشی، بهداشتی وپیشگیری از بیماریها برای جامعه هدف برگزار کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی بین مددجویان، خدمات رایگان نظیر کنترل قند خون ،چربی خون، فشار خون برای جامعه هدف انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: طی این هفته جزوه و بروشورهای آموزشی و بهداشتی باهدف ارتقای سطح آگاهی و سلامت در بین جامعه هدف توزیع خواهد شد و علاوه بر آن مسابقات مرتبط با هفته سلامت در بین دانش آموزان تحت حمایت این نهاد با هماهنگی مراکز بهداشت در تمامی شهرستانها برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
به گزارش ایرنا، امسال سازمان بهداشتی جهانی (WHO) شعار مهم و متفاوت'پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا' را انتخاب کرده، موضوعی که لزوم ان این روزها بیش از بیش در کشورهای مختلف از جمله ایران حس می شود.
روزهای هفته سلامت با عنوان عدالت در درسترسی خدمات سلامت، حق مردم ، مسولیت حکومت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسولیت پذیری نهادهای موثر حمایت از فقر در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار و جامعه سالم نامگذاری شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.