به گزارش ایرنا، مجتبی اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بااشاره به تشکیل اکیپ های کانون یابی، کانون کوبی و کشیک های نوروزی برای مبارزه با آفت ملخ در این شهرستان افزود: آفت ملخ همه ساله در نیمه دوم فروردین ماه در کانونهای ملخ و اراضی ملی مشاهده و پس از کانون یابی نسبت به کانون کوبی اقدام می شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه در سال جاری با توجه به گرمای هوا خروج پوره های ملخ زودتر از موعد و 20 اسفند ماه اتفاق افتاده است، لذا با توجه به مقارن گردیدن ایام خروج پوره های ملخ با تعطیلات نوروزی این مدیریت در اقدامی ضربتی اکیپهای کانون یابی، کانون کوبی و کشیکهای نوروزی تشکیل داده و در ایام تعطیل نیروهای کشیک نوروزی با کانون یابیهای مستمر نسبت به کانون کوبی با سمپاش مستقر در پشت خودروهای دولتی اقدام می کنند.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم از تشکیل اکیپهای سمپاشی متشکل از 40 نفر نیروی بخش دولتی و 6 نفر نیروی بخش خصوصی(شبکه های مراقبت) خبر داد و تصریح کرد: این اکیپهای ساماندهی شده در 5 اکیپ در سطح 4 مرکز خدمات با بهر ه گیری از تمام توان خود، کار مبارزه و کانون کوبی را پیش خواهند برد و اهتمام جدی مدیریت و پرسنل بر کنترل آفت در کانونها و جلوگیری از بالدار شدن آفت و ریزش به مزارع و باغات بوده ، چرا که در صورت بالدار شدن آفت کار کنترل بسیار مشکل، هزینه بر و دارای حداقل کارایی خواهد بود.
اسکندری ضمن مهم بر شمردن انجام مانور مبارزه با آفت ملخ افزود: امروز مانور مبارزه با آفت ملخ جهت اعلام آمادگی اکیپهای کانون کوبی آفت عمومی ملخ در سطح شهرستان بوده و این اطمینان خاطر را به کشاورزان می دهیم که سنگر سازان بی سنگر، اینک در جبهه ای دیگر پشتیبان بخش کشاورزی و یار و یاور کشاورزان بوده و با تمام توان و قوا مانع از بروز خسارت به محصولات کشاورزی شهرستان خواهند شد.
به گزارش ایرنا، 40 هزار هکتار از مراتع شهرستان طارم آلوده به آفت عمومی ملخ بوده که در صورت عدم کانون یابی و کانون کوبی به موقع می تواند به بحران جدی منجر شده و کلیه محصولات زراعی و باغی شهرستان را تهدید نماید. همه ساله از فروردین ماه لغایت تیر ماه مقدار 12000 هکتار از اراضی شهرستان بر علیه این آفت سمپاشی می شود.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.