به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پل غیر همسطح سیدالشهدا (ع) شهر زنجان افزود: شهرها باید به گونه ای ساخته شود تا نسل های آینده بتوانند به راحتی زندگی کنند و همه جوانب شهرسازی باید در نظر گرفته شود.
وی بابیان اینکه 400 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و باید متناسب با فرهنگ، اصالت مردم این شهر توسعه و پیشرفت کند، اظهار کرد:
اگر در ساخت ، توسعه و گسترش شهر اندیشه مهندسی وجود نداشته باشد، آن شهر وزی به بن بست خواهد رسید.
درویش امیری افزود: طرح جامع و تفضیلی پایه و اساس و توسعه شهری با روح مهندسی محسوب می شود، و بارها به شهرداران تاکید شده که به عنوان مسئول کمیسیون ماده پنج به هیچ وجه اجاره نخواهم داد که شهرها فارغ از این موضوع سنگی رو سنگ گذاشته شود.
وی بیان کرد: شاید با این اقدام مشکلی برطرف شود، حتی به راحتی بتوان از ان عبور کرد، اما پاسخگوی زندگی آیندگان هستیم و شهرها با زیبایی هر چه تحویل گرفته شده بر این مبنا نیز تحویل نسل آینده داده شود.
این مسئول افزود: اقتصاد شهرداری های استان بیمار بوده و نیاز بازنگری و ترمیم و اصلاح دارد و در راس این موضوع شهرداری زنجان قرار دارد که به این مهم مبتلا شده است.
وی بیان کرد: در آمد شهری و شهرداری نیز برای توسعه و عمران شهری بر مبنای اصول و شهر سازی رعایت ضوابط و مقررات هزینه می شود تا شهر بیش از گذشته آباد گردد.
استاندار زنجان ادامه داد: امسال بیش از 29 واحد تعطیل شده صنعتی و مراکز تولیدی استان با همت دست اندرکاران امر به بهره برداری رسید و در واقع چراغ خاموش آنها روشن شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون واحدهای جدیدی نیز به بهره برداری رسیده اما اگر پروژه شهری افتتاح شود، بیش از کارهای انجام گرفته ذائقه مردم را شیرین می کند.
درویش امیری افزود: پروژه های عمران شهری تاثیر چندین برابری بر کارهای دیگر داشته و در این میان مشارکت مردم در اجرای پروژه این حوزه خدمات و گردشگری اهمیت زیادی دارد و متولیان امر با سعه صدر و نگاه بلند تری به این موضوع داشته باشند.
وی بیان کرد: بدون مشارکت مردم شهروندان توسعه شهر امکان پذیر نیست و عمران شهری و توسعه شهری و خدمات شهری در حطیه وظایف شهرداری است.
استاندار زنجان ادامه داد: همگان باید در شتاب بخشی پروژه های عمران شهری مشارکت بیشتری داشته باشند و این در حالی است پل سیدالشهدا بارها ذائقه مردم را به دلایل طولانی مدت بودن آن تلخ و روح انها را آزرده خاطر کرده است.
وی اظهار کرد: دولت کنونی نیز در بازآفرینی بافت فرسوده اصرار جدیدی دارد و این استان بافت فرسوده زیادی دارد که باید نوسازی شود.
درویش امیری افزود: مقرر بود این طرح با 120 میلیاردریال به بهره برداری برسد و راه و شهرسازی و استانداری بیش از تعهدات عمل کردند بگونه ای که استانداری 80 و راه شهرسازی 60 میلیاردریال در این طرح تعهد کرد اما این طرح طولانی مدت با مبلغ 500 میلیاردریال طی 10 سال به بهره برداری رسید.
استاندار زنجان خاطر نشان کرد: طرح ها و کارهای عمران شهری با سرعت بیشتری انجام شود چرا که هزنیه آن از جیب مردم پرداخت می شود و به این مهم باید توجه کرد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی پل غیرهمسطح سیدالشهدا، 22 بهمن ماه سال 1389 انجام شد، معماری این پل کابلی در قوس90درجه بوده و از همین لحاظ در کشور خاص است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.