محمود نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان محصول کشمش استان زنجان در شهرستان های ابهر و خرمدره تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال 60 درصد از یارانه کشمش تاکداران استان به حساب آنها واریز شد و 40 درصد از مطالبه آنها باقی مانده بود.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: از 40 درصد مطالبه تاکداران 20 درصد طی روزهای آینده به حساب آنها واریز می شود و 20 درصد مابقی نیز برای وصول در دست اقدام است.
نوری خاطرنشان کرد: امسال به دلیل اینکه بازار کشمش با چالش مواجه شد، سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از کشاورزان وارد عمل می شود.
به گفته وی، هشت هزار و 70 نفر از تاکداران استان زنجان در سامانه تعاون روستایی این استان اطلاعات مورد نیاز خود را ثبت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد کشاورز در سطح هفت هزار و 200 هکتار 21 هزار و 800 تن محصول کشمش تولید می کنند و همه این اطلاعات کشاورزان در سامانه ثبت شده است.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: پرداخت یارانه کشمش برابر ابلاغ های انجام شده باید با موضوع مساحت باغ های تاکدارن مرتبط است.
به گزارش ایرنا، امسال 165 هزار تن انگور از تاکستان های استان زنجان برداشت و روانه بازار مصرف شد.
میزان تولید انگور استان سال گذشته 220 هزارتن بود که امسال به دلیل سرمازدگی حدود 55 هزار تن کاهش دارد.
میزان تولید انگور در هر هکتار از باغات استان زنجان 11 تن است.
50 درصد تولیدات انگور این استان به صورت تازه خوری و 50 درصد نیز به صورت فرآوری و کشمش به بازار استان های همجوار زنجان و ترکیه صادرمی شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.