علی خلیلی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی زنجان افزود: بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر از 16 تا 19 بهمن امسال با حضور 106 ورزشکار داخلی و خارجی '62 مرد و 44 زن' از 15 کشور به مدت چهار روز در زنجان برگزار می شود که 50 شرکت کننده ایرانی هستند.
وی اظهار کرد: بدمینتون بازان برتر کشورهای 'آلمان، ترکیه، هند، جمهوری آذربایجان، ویتنام، اردن، عراق، میانمار، استرالیا، مالزی، پرتغال، مکزیک، سوریه، مولداوی و ایران' در این مسابقات حضور خواهند داشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند در هرچه بهتر و مناسب تر برگزار شدن این مسابقات و همچنین جلب و جذب حامی مالی مناسب و تعامل و همکاری مضاغف تر دستگاهها، این اداره کل و هیات بدمینتون زنجان را یاری دهند.
وی اظهار کرد: میزبانی مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی در رشته های مختلف ورزشی می تواند در توسعه استان نقش موثری ایفا کند و برگزاری مسابقات بین المللی بدمینتون در زنجان به صورت منسجم تر، مناسب تر و در شان مردم این استان به حتم می تواند بستر را برای میزبانی دیگر مسابقات مهم خارجی، فراهم کند و بالندگی هرچه بیشتر ورزش زنجان را رقم بزند.
خلیلی افزود: توسعه فرهنگ بدمینتون، همگانی کردن این رشته ورزشی و استعدادیابی و جلب و جذب ورزشکاران از امتیازات مهم برگزاری مسابقات بین المللی در زنجان خواهد بود و باید از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را کرد.
وی ادامه داد: بازیکنان کشور اندونزی به رغم اعلام آمادگی در این مسابقات حضور پیدا نمی کنند.
این مسابقات تاکنون به میزبانی تهران برگزار می شد که امسال میزبانی این دوره از رقابت ها به استان زنجان داده شد و جوایز این دوره از رقابت ها 25 هزار دلار معادل 92 میلیون تومان است
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر نیز کمپ پیشرفته AOP از 6 بهمن جاری زیر نظر 'محمد اندی' معاون توسعه بدمینتون آسیا و مربی این کمپ از کشور اندونزی در آکادمی بین المللی بدمینتون زنجان تشکیل شده و تا 14 همین ماه ادامه دارد و برای خبرنگاران نیز به منظور پوشش خبر، مکان و جایگاه خاصی تعریف شده است.
خلیلی اظهار کرد: ورزشکاران حاضر در کمپ پیشرفته AOP در زنجان در این مدت با روش های نوین این رشته ورزشی بیش از پیش آشنا خواهند شد تا روند توسعه بدمینتون غرب آسیا شتاب گیرد و 16 بدمینتون باز (هشت مرد و هشت زن) از ایران و کشورهای اردن، سوریه و عراق در این کمپ حضور دارند.
وی افزود: اردوهای تیم ملی 'بزرگسالان مردان و زنان، جوانان پسر و دختر' نیز از 11 تا 15 بهمن در همین مکان برگزار خواهد شد.
خلیلی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: نزدیک به 200 مورد برنامه مختلف ازجمله مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح این استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مسابقات بین المللی بدمینتون، برگزاری اردوهای تمرینی بدمینتون، پیاده روی، کوهپیمایی، بازی های بومی محلی، ورزش صبحگاهی، المپیاد ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، ازجمله این برنامه ها است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.