آیت الله علی خاتمی روز سه شنبه در سی و دومین دوره معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان زنجان افزود: ارتقا کشاورزان و بکارگیری دانش و تجربیات افراد موفق و برنامه ریزی های کارشناسان موجب افزایش کشت محصولات و موفقیت آنها شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کشاورزان و دامداران واسطه بروز و ظهور روزی از سوی خداوند بر بندگان هستند.
حجت الاسلام خاتمی یادآورشد: شمار زیاد کشاورزان نمونه استان زنجان بیانگر آن است که ظرفیت ها و قابلیت های قابل توجهی در این بخش استان وجو دارد.

** 31 درصد شاغلان زنجان در بخش کشاورزی هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 31 درصد از شاغلان استان در بخش کشاورزی هستند که این رقم در سطح کشور 18 درصد است.
حسین جعفری اظهارکرد: راه برای تولید محصولات کشاورزی هموار و نیازمند تلاش مضاعف از سوی کشاورزان است.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی قبل از این 2 ماموریت تامین امنیت غذایی و کاهش فقر و ایجاد ثبات در تامین مواد غذایی داشت، افزود: تولید محصولات با کیفیت و حفظ منابع آب و خاک از دیگر ماموریت های این سازمان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: سالجاری برای گزینش کشاورزان علاوه بر تولید توجه ویژه به ارتقای بهره وری و افزایش عملکرد در واحد سطح بود که از کمترین آب برای تولید بیشترین محصول استفاده کند.
جعفری ادامه داد: امسال بیش از 74 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات نوین آبیاری اختصاص یافت که از این میزان 34 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری نوین محدودیتی وجود ندارد و کشاورزان در این خصوص اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: در این استان برای اشتغال از محل طرح رونق تولید، اشتغال فراگیر، توسعه مناطق روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و گلخانه ای تسهیلات پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 36 کشاورز نمونه در بخش های مختلف تولیدات گیاهی(باغبانی و زراعت)، دام و طیور، شیلات، آب، خاک و صنایع کشاورزی، ترویج و تشکل های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری بودند که از این تعداد 2 نفر در بخش باغی تولید صنوبر و زیتون نمونه سطح کشوری شده اند.
از 36 کشاورز نمونه چهار نفر خانم هستند که در پایان این مراسم از همه آنها تجلیل شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.