به گزارش ایرنا، کاروان موسسه خیریه نورآوران سلامت از 12 تیر امسال تا 20 شهریور در منطقه گرماب از توابع شهرستان خدابنده مستقر شده و خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی به مردم این مناطق ارائه دادند.
ارائه خدمات درمانی رایگان در دورترین مناطق محروم جلوه ای از خدمت رسانی و کاهش آلام و درد نیازمندانی است که با وجود مشکلات اقتصادی قادر به تامین هزینه درمانی خود نیستند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی مدت یاد شده خدمات دندانپزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت به دانش آموزان 6 تا 14 ساله نیازمند مناطق محروم به‌ویژه دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در این مناطق ارائه شد.
وی اظهار کرد: در مجموع یکهزار و 390 دانش‌آموز نیازمند ساکن مناطق محروم شهرستان خدابنده از خدمات رایگان دندانپزشکی موسسه خیریه نوآوران سلامت بهره‌مند شدند.
صفری افزود: 515 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خدابنده نیز توسط چشم‌پزشکان بنیاد خیریه نوآوران سلامت مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 43 مددجو تحت عمل جراحی قرار گرفتند و برای 98 مددجوی دیگر نیز عینک تجویز شد.
وی بیان کرد: خدمات چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در مناطق محروم ارائه می‌شود و بر اساس آمارهای موجود مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شهرهای گرماب، زرین رود، سهرورد، کرسف، نور بهار، سجاس، قیدار و روستاهای اقماری این شهرها توسط پزشکان این بنیاد خیریه ازنظر سلامت چشم و دندان معاینه شدند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به ارزیابی انجام گرفته ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده توسط پزشکان بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهرستان خدابنده 87 میلیون تومان برآورد شده است.
به گفته ، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خدابنده بنیاد خیریه نورآوران سلامت تابستان امسال سه هزار و 948 نفر را مورد ویزیت چشمی قرار دادکه از این تعداد 374 نفر عمل جراحی چشم و برای 700 نفر دیگر نیز عینک تجویز شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خدابنده از مناطق محروم این استان با جمعیت 170 هزار و 39 نفر و جمعیت روستایی 105 هزار و 132 نفری و جمعیت شهری 64 هزار و 907 نفری با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت ، در جنوب این استان واقع شده است.
/60857320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.