به گزارش ایرنا، ناصر سراج روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان بازرسی استان زنجان، افزود: به خاطر همین سیاه نمایی ها، احساس فساد گسترده در کشور در میان مردم ایران خیلی زیاد است.
سراج تاکید کرد: اگر مدیر ارشد یک نهاد با مدیری که تخلف کرده برخورد قاطعی داشته باشد، سایر مدیران سالم مجموعه از حرف و حدیث های مردم مصون خواهند ماند.
وی با اشاره به رتبه بندی سال 2016 سازمان شفافیت جهانی، گفت: از مجموع 100 امتیاز برای 13 شاخص، عربستان با پول ، 46 امتیاز خریده است و ایران به خاطر سیاه نمایی ها و استناد به رسانه های داخلی موفق به کسب 30 امتیاز شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سیاه نمایی ها درباره فساد گسترده و سیستمی در حکومت اسلامی ایران، گفت: به عنوان یک فرد مطلع که از اکثر مسائل کشور باخبرم، می گویم که این نظام مبرا از این اتهامات است.
سراج تصریح کرد: هیچ بهانه ای را برای کم کاری قبول نمی کنیم، برای این مردم که انتظار پاسخگویی به مطالبات را دارند، فقط باید خدمت کرد و پاسخ مثبت داد.
وی بیان کرد: همه مردم کشور از این سازمان انتظار دارند تا با فساد مبارزه کند، چرا که تنها چیزی که توانایی ساقط کردن یک حکومت را دارد، فساد اداری آن کشور است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سلامت نظام اداری در ایران، گفت: اکثر مدیران و کارمندان این کشور خدوم هستند، فقط تعداد معدودی هستند که برای این نظام مشکل آفرینی می کنند و چون نظام ما اسلامی است، مردم انتظار همین تعداد معدود متخلف را نیز ندارند.
سراج با اشاره به وظایفی که قانون برای این سازمان مشخص کرده است، تاکید کرد: علاوه بر دولت، این سازمان طبق قانون باید در امور اداری و مالی قوه مقننه و قضائیه ورود پیدا کند، تا مانع از بروز تخلف گردد.
وی خاطرنشان کرد: هرجایی که سوءجریانی در دولت مشاهده کردیم، وظیفه داریم که ورود پیدا کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در یکی از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری یکی از نامزدها که در قوه مجریه حضور دارد، مدعی فساد سیستماتیک در کشور شد، اگر فسادی هم باشد خوب، شما به عنوان مسئول باید پاسخگوی این فساد باشید.
سراج با اشاره به افتتاح 17 ساختمان بازرسی در سراسر کشور طی پنج سال گذشته، گفت: اتمام ساختمان استان زنجان طلسم شده بود.
به گزارش ایرنا، ساختمان جدید اداره کل بازرسی استان زنجان، با نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه با حضور مسئولان قضایی کشور و استان افتتاح شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.