به گزارش ایرنا، محمد عزیزی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر، افزود: به دلیل تحریم ها و کاهش درآمدهای کشور با وضعیت مناسبی در بودجه کشور مواجه نیست که این امر نشان می دهد سال های سختی را در پیش رو خواهیم داشت.
نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مالیات و نفت 2 منبع درآمدی کشور است که قسمتی از درآمد نفت حدود 160هزار میلیارد تومان در سال است که از آن برای توسعه زیر ساخت ها و قسمتی به صندوق توسعه ملی واریز می شود و آنچه در عمل به حساب خزانه واریز می شود حدود 120هزار میلیارد تومان است.
عزیزی افزود: از این میزان بیش از 110هزار میلیارد تومان حقوق کارمندان و کارکنان دولت پرداخت می شود بنابراین پول حاصل از درآمد نفت با دستمزد و حقوق کارکنان سربه سر می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به پرداخت بیش از 45 هزار میلیارد تومان یارانه که بخشی هم برای یارانه نهفته هزینه می شود، برای توسعه کشور فقط باید از 2 دیدگاه سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی اقدام شود.
نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به منابع درآمدی که داریم تمامی روستاها مشکل دارند و با وجود خدمت های بسیاری که بعد از انقلاب برای روستاها انجام شد ولی باز هم مشکلات زیادی وجود دارد که امروز شاهد آن هستیم در 300 کیلومتری تهران روستاهای وجود دارد که با تانکر آب رسانی می شود.
وی ادامه داد: ما در شهرها و روستاها در نگهداشت سرمایه مشکل داریم، هزینه می کنیم اما آن گونه که لازم است بهره برداری درست انجام نمی گیرد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مسئولان درخواست دارم روی بحث نگهداشت سرمایه ها خوب مطالعه کنند و به خوبی مجموعه کاری خود را مورد تاکید قرار دهند که بتوانیم این امر را در شهر و روستا ارتقا دهیم.
عزیزی گفت: موضوع سرمایه گذاری و به ویژه جذب سرمایه گذاری خارجی برای کشور بسیار مهم است چراکه با وجود تبلیغات و سیاه نمایی های دشمنان در دنیا علیه کشور ما شاهد یک رقابت بسیار سخت در جذب سرمایه گذار هستیم.
وی تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم این سیاه نمایی علیه کشور را از بین ببریم و ارتباطات را برقرار کنیم و منادی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.
نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اکنون فرصت های سرمایه گذاری در استان در حال ایجاد است، باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و هدف اول باید این باشد در رقابت بین المللی سرمایه گذار برای کشور جذب و بعد در رقابت داخلی سرمایه گذار را برای استان جذب کنیم.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.