به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان افزود: دولت اختیاراتی را به کارگروه استان ها داده است و عمل به تمام مصوبات آن برای همه دستگاه ها الزامی است.
وی یادآورشد: تحقق تمام مصوبات این کارگروه فقط با همکاری و تلاش دبیرخانه که همان سازمان صنعت، معدن و تجارت است، محقق نمی شود و همکاری تمام دستگاه های مربوطه را می طلبد.
درویش امیری اظهار کرد: باید موضوع مشکل تامین سوخت و تغییر نرخ آن برای برخی واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی به کارگروه تسهیل کشور منتقل و برای آن راه حلی پیدا شود.
این موضوع در پی طرح مشکل تامین سوخت سیمان خمسه مطرح شد، بدین شکل که سیمان خمسه اعلام کرد، 6 میلیون لیتر سوخت نفت کوره خود را با قیمت 119 تومان به ازای هر لیتر خریداری کرده و تاکنون فقط 2 میلیون لیتر از آن را دریافت و استفاده کرده است.
اما شرکت نفت برای تحویل مابقی سوخت خریداری شده اعلام کرده است که باقی سوخت را باید با نرخ 350 تومان تهیه کند.
استاندار زنجان در پی طرح این مشکل تاکید کرد: در زمینه این موضوع باید به کارگروه ملی اعتراض کرد و متوجه بود که این کار، اقدام صحیحی نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه این جلسه به موضوع تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات با دلیل عدم ابلاغ دستورالعمل های لازم از سوی بانک های مرکزی اشاره کرد و از ابلاغ مجدد نامه ای سوی رئیس بانک مرکزی در خصوص تاکید سریع بر پرداخت تسهیلات خبر داد.
ناصر فغفوری تاکید کرد: بانک ها باید به سرعت برای پرداخت تسهیلات دست به کار شوند تا حداکثر سهم را بتوان برای واحدهای تولیدی متقاضی استان جذب و پرداخت کرد.
وی به مشکل شرکت آذر مهر مبنی بر اکتشاف و استخراج معدن تیتانیوم در زنجان در محدوده یکی از مناطق حفاظت شده این استان اشاره کرد و ادامه داد: تمام تیتانیوم مورد نیاز کشور برای استفاده در صنایع کشتی سازی، هواپیما سازی و نفت وارد می شود و بهره برداری از این معدن می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.