به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر پس از سفارش به تقوا و تسلیت سالروز شهادت پیغمبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع)، افزود: طبق وضعیت حاکم در منطقه زلزله ‏زده غرب کشور، عمق و گستردگی حادثه بسیار زیاد و متأسفانه همراه با مشکلات فراوان است که مدیریت جهادی سریع و جامع از نظر امنیتی، خدماتی و اورژانسی را طلب می‏ کند.
وی ضمن همدردی با حادثه‏ دیدگان و طلب آمرزش برای جان ‏باختگان و آرزوی شفا برای مصدومان و مجروحان این رخداد طبیعی که مردم ایران به ‏ویژه هموطنان عزیز استان کرمانشاه را در غم از دست رفتن تعداد قابل توجهی از عزیزان هموطنمان عزادار کرد، یادآور شد: لازم است از همه نهادها و مجموعه ‏هایی که از ساعات اولیه این حادثه با نهایت تلاش به صحنه آمدند وهمچنین اقدامات مردمی برای یاری ‏رسانی به مردم شریف مناطق زلزله‏ زده صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.
امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به عمق و گستردگی حادثه و شدت عوارض گرفتاری های مردم در منطقه، باید نوع نگاه به چنین بلایای طبیعی اصلاح شود، علاوه بر این مطابق فرهنگ دینی، در لزوم همدردی با مصیبت ‏دیدگان، به هیچ عنوان تحلیل منفی آن‏ جایز نیست.
وی با تاکید بر ضرورت اقدام سریع برای کاستن خسارت، یادآور شد: اقدام همگانی دولت، ارکان لشگری و کشوری نظام و ملت و استمرار همدردی مسئولان در میدان عمل‏ و حضور آنها در رده‏ های مختلف در بین حادثه ‏دیدگان برای تسلای درد مردم الزامی است.
وی ابراز کرد: بیکاری معضل بزرگی است که به همراه خود پیامدهایی برای خانواده و شخص می‏آورد که فقر اقتصادی، مشکلات روحی، افت ارتباط خانوادگی، مشاجره، خلاف ‏کاری و بی توجهی به بنیان‏ها خانواده از مشکلاتی است که فرد بیکار و خانواده وی را درگیر می کند و وابستگی را میان افراد به بیشترین شکل ممکن کاهش دهد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.