دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون یک هزارو ۴۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد ۳۵۴ نفر بستری و ۳۲۱ نفر نیز ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر اعلام شده که در مجموع آمار به ۴۱ نفر رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: هم استانی ها در بحث پیشگیری از بیماری کرونا همکاری بسیار خوبی داشتند، هر چند در هر جامعه ای ممکن است بخشی از افراد نکات اعلام شده را رعایت نکنند.

وی اظهار داشت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موج اول بیماری کرونا  در کشور بخوبی مدیریت شده که در این میان پیک هفته های آینده نیز باید به درستی مدیریت شود.

قزلباش افزود: برای تحقق این مهم همه عوامل بهداشت و درمان استان متولی امر بوده اما فاکتور مهم و اساسی مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم و رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی متخصصان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از شب گذشته در سطح کشور و این استان آغاز شده، امیدواریم به قطع زنجیره بیماری کمک کند چرا که یکی از راه های کمک به این مساله مهم لغو سفرهای برون شهری است. 

وی، از هم استانی ها خواست در صورتی که در مسافرت به سر می برند، با اجرای این طرح به منزل خود بازگشته و در عین حال نکته مهم شرکت در غربالگری سلامت یا خود اظهاری است که همکاری عموم می تواند به تحقق اهداف ترسیم شده کمک کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر جمعه با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگرف تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما ۲۸۹۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.