حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، تصریح کرد: تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز، تخلف بوده و برخورد جدی و قانونی با افراد متخلف به خصوص در ایام تعطیلات نوروز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی مربوطه برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات و تصرف حاشیه و بستر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

صادقی نیارکی افزود: دستگاه‌های متولی امر باید با افزایش گشت‌های بازرسی، نظارت دقیق بر اراضی ملی و منابع طبیعی داشته باشند.

رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: در این زمینه به رییسان دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای بخش‌های تابعه، دستورات لازم جهت هماهنگی با ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط، صادر و نسبت به برخورد قانونی و جدی با سودجویان تاکید شده است.

در مجموع ۹۰ هکتار از اراضی باغ‌شهرهای استان، متعلق به دولت و اراضی ملی است که سودجوها این اراضی را تصرف و در آن ویلاسازی کرده‌اند و ۵۳ باغ‌شهر بدون مجوز قانونی در استان ایجاد شده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در سال جاری از ۱۷۵ مورد تصرف اراضی ملی در این استان پیشگیری شد که قلع و قمع و رفع تصرف اراضی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.