ابراهیم رفیعی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پس از شیوع بیماری کرونا، آموزش آنلاین و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان بیش از گذشته رواج یافته و این مهم می تواند تا بازگشت به شرایط عادی و بازگشایی مدارس به عنوان بستری مناسب برای این قشر مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان زنجان معلمان توانمند و نیروی انسانی با کیفیت فراوان وجود دارد که در این ایام باید از ظرفیت این قشر در فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان استفاده کرد.

این مسؤول ادامه داد: این اعتقاد راسخ در گفتمان نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی وجود دارد که آموزش و پرورش تعطیلی بردار نیست، چرا که جریان آموزشی باید در همه حال تداوم داشته باشد که با حس مسؤولیت‌شناسی، مسؤولیت پذیری و موقعیت‌شناسی فرهنگیان رنگ عینیت به خود می‌گیرد.

رفیعی افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده در امر آموزش و پرورش رسمی کشور، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای آموزشی، فرهنگیان این استان نیز با یک حرکت های خلاقانه، همه توان خود را فارغ از زمان و مکان محدود و معین در جهت ارائه آموزش‌های مجازی و غیرحضوری برای دانش‌آموزان به کار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: فرهنگیان این استان تلاش دارند، تا از این شرایط ایجاد شده در راستای توسعه روش‌های نوین آموزشی با نبود امکانات لازم، حداکثر نقش‌آفرینی لازم را داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا می توان گفت با تلاش های فرهنگیان سخت‌کوش ترویج و اشاعه آموزش‌های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی، فرصتی برای تحول در ارائه شیوه‌های نوین آموزشی را فراهم کرده است.

رفیعی خاطر نشان کرد:  در شرایط کنونی برای هم افزایی بیشتر و جبران عقب افتادگی محتوی دروس، نیاز به ایجاد حلقه ارتباطی بین دبیران محترم و دانش آموزان می تواند تا حدودی از مشکلات و چالش های به وجود آمده بکاهد.

 به گزارش ایرنا،  هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.