سرهنگ سید شمس الدین موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گروه های جهادی در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره نیز شکل گرفته اند و اظهار داشت: بیش از ۵۶ گروه جهادی در این شهرستان ها در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس و ضدعفونی معابر فعالیت می کنند.

وی یادآورشد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، قرارگاه پدافند زیستی استان زنجان شکل گرفت تا در قالب کمیته‌های مختلف از جمله آموزش و درمان و پیشگیری، با این بیماری مقابله جدی شود.

موسوی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامتی سربازان و پاسداران، سپاه استان در مرحله نخست اقدام به ضدعفونی و گندزدایی فضاهای عمومی و خوابگاه های این نهاد کرد، اظهار داشت: معرفی رابط سلامت توسط کلیه معاونت‌ها در راستای ضد عفونی نمودن محل کار و آموزش های خود مراقبتی پرسنل در برابر این ویروس از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این مدت است.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی سپاه زنجان، پاکسازی، ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند و در واقع سهم بسیار موثر و تعیین کننده ای را در مهار ویروس کرونا، عهده دار هستند.

موسوی رویکرد اصلی گروه های جهادی را کمک به عادی‌ سازی شرایط و ایجاد امید در میان مردم ذکر کرد و افزود: قرارگاه پدافند زیستی زنجان، مستقل اقدام نمی‌کند و تمام اقدامات آن تحت نظر و با هماهنگی وزارت بهداشت است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان به فعالیت های بسیج دانشجویی استان اشاره کرد و گفت: توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی در مناطق محروم و آموزش اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این مناطق با توزیع بروشورهای آموزشی از عمده این فعالیت ها است.

موسوی با بیان اینکه امروز وظیفه ما علاوه بر پیشگیری، آگاه سازی جامعه در خصوص خود مراقبتی در مقابل بیماری کرونا ویروس است، افزود: این اقدامات تا پایان مقابله با کرونا و ریشه کنی آن ادامه خواهد داشت.

وی به عملکرد موثر اطلاعات سپاه در زمینه شناسایی محتکران و انبار تولید مواد ضد عفونی غیر بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: کالا و مواد ضدعفونی احتکاری کشف و ضبط شده جهت توزیع به دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده می شود.

موسوی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۰۰ هزار تیم بهداشتی- پیشگیری در سطح استان فعال است، افزود: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیجیان زنجان به منظور شناسایی افراد بیمار و پیشگیری از شیوع این ویروس در این تیم ها حضور یافته وکمک می کنند.

وی اظهار داشت: از ۱۲ اسفند ماه بنا به درخواست استانداری و اداره بهداشت و همکاری شهرداری، گردان جنگ نوین در سطح این استان حضور یافته و اکنون در امر مهم پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی کردن محیط شهری به یک ستون اصلی و اثر بخش تبدیل شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.