مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است و این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و .. به افراد مشاوره ارائه می‌دهد.

محمد محمدی قیداری افزود: در حال حاضر این خط به صورت اختصاصی در مورد مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کووید ۱۹  مشاوره و راهنمایی های لازم را ارایه می کند.

این مسؤول ادامه داد: باشیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین  عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان زنجان از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت از سلامت جسمی، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس نیز بسیار مهم است.

محمدی افزود: با افزایش شیوع بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته است بطوری که این افراد در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می کنند.

وی یادآوری کرد: مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می کنند اضطراب و نگرانی آنها را کنترل کنند.  

به گفته این مسؤول، رعایت تکنیک های رفع استرس، افزایش اطلاعات فردی، ارتقای سواد رسانه ای و کنترل هیجانات فردی در این ایام  باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز سه شنبه تعداد کل مبتلایان قطعی آن در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر، قربانیان ۷۷ نفر و بهبود یافتگان به ۴۳۵ نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.