خدابخش مرادی نافچی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار داشت: انتخابات در این استان همزمان با سراسر کشور در ۷۵۷ شعبه ثابت و سیار آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش برف و برودت هوا طی روزهای گذشته، نیاز به بازگشایی مسیرهای صعب‌العبور بود که با بسیج عمومی امکانات استان، تمام مسیرها بازگشایی شده و عوامل شعبه ها به محل اعزام شدند تا اخذ رای از همان دقایق اولیه انجام شود.

مرادی نافچی افزود: ۴۵ درصد واجدان شرایط تا این لحظه (ساعت ۲۰:۳۲) رای خود را به صندوق های رای انداخته اند و خوشبختانه تا این لحظه، هیچ مورد امنیتی و تخلف انتخاباتی گزارش نشده و تعامل بسیار خوبی بین هیاتهای اجرایی، نظارت، ستاد انتخابات و شورای تامین استان وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به تمدید انتخابات تا ساعت ۲۲ گفت: طبق گزارش های دریافتی از سراسر استان همچنان در برخی شعب، صف وجود دارد و عوامل اجرایی تا نفر آخر باید آرا را اخذ کنند.

وی به نقش مهم اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه از آغاز فرآیند تشکیل ستاد و همچنین از آغازین لحظات آغاز فرآیند رایگیری، همراه و همیار ستاد انتخابات استان بودند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: حضور فعال اصحاب رسانه در سطح استان، امیدبخش و نویدبخش بود که نماد حضور، اقتدار، اتحاد و انسجام مردم را با قلم و تصویر خود به نمایش گذاشتند و به داخل و حتی خارج از مرزهای کشور منتقل کردند.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۶ نفر، ۸۷ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۵ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره و سلطانیه، ۹ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

تعداد واجدین شرایط در استان زنجان ۸۰۲ هزار و ۷۳۶ نفر هستند که از این تعداد ۴۰۲ هزار و ۵۱۶ نفر  را مردان و ۴۰۰ هزار و ۲۲۰ نفر مابقی را نیز بانوان تشکیل می دهند.

شمار رای اولی‌های استان  نیز ۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر پسر و ۱۸ هزار و ۶۴۲ نفر نیز دختر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.