عضو شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به ابلاغیه های متعدد شهرداری طی هفته های گذشته گفت: هر چند انتخاب مدیران از حق مسلم شهردار است و افرادی نمی توانند در این حوزه دخالت داشته باشند اما در این ارتباط   رویکرد شورای دوره پنجم ثبات بوده است.

مسعود مرادخانی افزود: شهردار زنجان پس از سکانداری مدیریت شهری در مرحله اول متناسب با ماموریت ها و برنامه های تعریف شده تغییر و تحولات گسترده را انجام داد که امری طبیعی محسوب می شد، اما گستردگی این کار یک نوع بی ثباتی را در مجموعه ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا بی‌ثباتی در مجموعه ای نیز آسیب های خاص را به دنبال دارد بطوری که طی هفته ها و حتی چند روز اخیر تغییر و تحولاتی از سوی شهردار انجام گرفته که در این ارتباط مدیرانی از کار برکنار شده و به درجه کارشناسی تقلیل داده شده اند.

مرادخانی افزود: این نوع نیروی انسانی، سرمایه های ارزشمند و با تجربه بالا مجموعه مدیریت شهری به شمار می روند و جابجایی های یاد شده زیبنده شهرداری نیست چرا که تداوم این امر بی انگیزگی کاری را در آنان به مراتب افزایش می دهد.

این عضو شورای  اسلامی شهر زنجان ادامه داد: چنین نیروهایی با توجه به برخوردهای نامناسب به زمان نیاز دارند که دوباره با توان و نیروی مضاعفی به فعالیت کاری خود ادامه دهند و این در حالی است که تغییر و تحولات انجام گرفته از سوی شهرداری شائبه هایی را نیز بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه مدیری که از مجموعه شهرداری در استانداری مشغول به کار شده بخاطر فشارها حکم کارگزینی وی در شهرداری نیز  اعمال شده و اینکه فردی با چنین وضعیتی یا باید از شهرداری یا از استانداری حقوق خود را دریافت کند.

مرادخانی افزود: هر چند اعضای شورا حق دخالت در امور اجرایی را ندارند اما برای چه در شورا حضور یافته اند؟ این در حالی است  که باید بیشترین وقت و انرژی شورایی ها  صرف مسائل عمرانی باشد ،که متاسفانه تغییر وتحولات فعلی ثبات را از این مجموعه سلب کرده است.

وی اظهار داشت: برکناری مدیران شهری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و در این میان تغییرات مکرر آسیب هایی دارد که این مهم از سوی شهردار مورد توجه قرار گیرد.

مرادخانی در ادامه با بیان اینکه شهرداری پیش از این، سیاست پیاده‌رو سازی را در خیابان ها با روش جدیدی در پیش گرفته بود، گفت: رویکرد شهرداری حرکت در این مسیر بود که پیاده‌رو سازی به صورت نوع پیور (نوعی کفپوش) انجام گیرد که در مقطعی، اعتباری برای تجهیز کارگاه در این بخش اختصاص یافت.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طی سال های گذشته نیز دستگاه ها و تجهیزات جدیدی در این ارتباط خریداری شد اما اکنون پیور خارج از شهرداری خریداری می شود که انجام این کار به دلایلی از قبیل تنوع محصولات، ماندگاری و کیفیت مصالح اعلام شده که بر این اساس شهرداری با داشتن چنین کارگاهی نسبت به تعیین و تکلیف آن برای سال مبادرت شود.

مرادخانی تاکید کرد: در صورت تولیدات پیور از سوی شهرداری و در کارگاهی به همین منظور باید اعتبار ویژه ای برای توسعه آن در بودجه سال آینده  مد نظر قرار گیرد، در غیر اینصورت این مهم از برنامه ها خارج شود.

موج تغییرات مدیران شهری زنجان ادامه دارد

شهردار زنجان نیز در پاسخ به اظهارت عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ۲ بار نسبت به تغییر و تحولات در مجموعه شهرداری اقدام شده و این موج همچنان ادامه دارد.

مسیح الله معصومی افزود: پیش از این انتصابات مدیران شهری فاقد مصوبه شورای اداری بود و با توجه به ابلاغیه وزارت کشور و معاونت عمرانی این مجموعه، اختیارات بیشتری به شهرداری داده شد تا ۱۰ درصد نیروهای قردادی و انتصابات با مصوبه شورای اداری انجام گیرد.

وی اضافه کرد: شهردار به دنبال انتصاب مدیران مستقل و توانمند است که در پیشبرد کارها و خدمتگزاری به مردم خلل ایجاد نکنند اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود، یک مدیر شهری جرات دستور صریح برای انجام کاری را ندارد  و این موضوع نیز در تغییر و تحولات اخیر مزید برعلت بوده است.

معصومی افزود: شهردار به دنبال مدیری است که بتواند شرایط کنونی را تجزیه و تحلیل کرده و بر مبنای آن دستور روشن و صریحی را در مسیر حل و پیشبرد مشکلات مردم را داشته باشد و در زمان حاضر اقشار مختلف مردم از عملکرد شهرداری رضایت دارند.

وی اظهار داشت: شهرداری حتی در انتصاب مدیران به نحوه برخورد با شهروندان توجه دارد و معتقدیم  که لازمه پویایی و فعالیت شهر تغییر وتحولات در مجموعه مدیریت شهری است و این کار از  حقوق مسلم شهرداری است که این کار مهم  را انجام دهد.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به تایید کلیات سخنان شهرداری ادامه داد: اظهار نظر عضو شورا در خصوص عزل مدیران شهری در جلسه شورا امری طبیعی است  چرا که شورا جدا از شهرداری نیست.

حمیدرضا حمیدی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به هیچ عنوان دسته بندی ندارند و این درحالی است که برخی ها جو دیگری را ترسیم می کنند و با انتشار مطالبی شائبه هایی را برای شهروندان ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: بین اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر زنجان هیچ اختلافی وجود ندارد، هر چند این مهم در انجام کارهایی نظیر پروژه های عمرانی نمود دارد که، موضوعی عادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.