فرماندار سلطانیه روز دوشنبه در جلسه نشست با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان  با محوریت بررسی وضعیت سلطانیه جهت ایجاد دانشکده معماری و هنر، دانشگاه سما و نیز مدارس مهارتی، گفت: سلطانیه برند گردشگری استان و منطقه است که با دارا بودن بزرگترین گنبد آجری جهان و سایر ابنیه تاریخی شاخص، به عنوان پایگاه گردشگری استان زنجان محسوب می شود.

حسین رحمانی هزاررود، با اشاره به اینکه شهرستان سلطانیه به لحاظ موقعیت ترانزیتی، جغرافیایی و اقلیمی جزو مناطق شاخص در سطح استان و منطقه بشمار می آید، افزود: در راستای ایجاد زیرساخت های آموزش عالی باید از تمامی ظرفیتهای ممکن بهره گیری  شود و این شهرستان فرصت بسیار استثنائی برای ایجاد برندهای هنری و معماری اعم از دانشکده هنر و معماری و یا مدارس مهارتی است، چراکه این دیار تاریخی با داشتن میراث های جهانی و معماری های اصیل اسلامی، شهره خاص و عام بوده و می تواند برای هر طرحی پیشبرنده باشد.
این مسئول ادامه داد: در راستای ایجاد زیرساخت های آموزش عالی در شهرستان از ظرفیت تمامی دستگاهها و دوایر دولتی بهره برده و در اختیار متولیان ایجاد دانشگاه و دانشکده علمی قرار خواهیم نهاد.
وی اظهار داشت:  ایجاد دانشکده معماری و هنر و گردشگری از جمله خواسته های دیرینه مردمان نجیب سلطانیه بشمار می رود که راه اندازی مراکز آموزش عالی در شهرستان در شناساندن بیشتر سلطانیه در مجامع علمی و فرهنگی کشور یاریگر باشد.
فرماندار سلطانیه گفت:  یکی از مهم ترین رویکردهای مدیریتی شهرستان طی بیش از یک سال اخیر مبتنی بر جذب سرمایه گذار و حمایت همه جانبه از توان بخش خصوصی بوده است.

وی از جذب سرمایه گذار برای ساخت مجتمع خدماتی – رفاهی در مسیر گردشگری سلطانیه – خدابنده با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در شرف اخذ پروانه ساخت و آغاز رسمی مراحل اجرای پروژه است.
فرماندار سلطانیه از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خواست تا حصول نتیجه، فرآیند ایجاد دانشکده معماری و هنر و نیز دانشگاه سما در  این شهرستان را پیگیری کند.
شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.