معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی تنها مرکزی است که همیشه در صحنه است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان حسن نوری در آیین اختتامیه المپیاد علمی مهارتی فوریت‌های پزشکی قطب 6 آمایش کشوری، اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی تنها مرکزی است که هیچ حامی و پشتیبانی برای خدمت ندارد. در بیمارستان‌ها تخصص‌های متعددی برای پشتیبانی و حفظ سلامتی افراد وجود دارد ولی در صحنه حادثه تنها تکنسین‌ها بدون هیچ حامی و پشتیبان فیزیکی آماده خدمت رسانی هستند.

 

وی در رابطه با خدمات‌‌رسانی پیش‌بیمارستانی، افزود: هر کدام از ماموریت‌های اورژانس برای پرسنل اورژانس یک خاطره غمگین، شاد، مثبت و منفی است. پارسال بیش از 3 میلیون و 700 هزار خدمت‌رسانی برای شهروندان، بدون در نظر گرفتن قومیت، ملیت و بدون هیچ قید و شرطی و با کیفیت بالا انجام شده است. خدمت‌رسانی با کیفیت باید همراه با دانش باشد، زیرا با داشتن دانش ارزشمند می‌توانیم خدماتی را ارائه کنیم که شاید ارائه این خدمات در اورژانس بیمارستانی و بعد از آن امکان‌پذیر نباشد.

 

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در رابطه با تحولات اورژانس از دهه 80 تاکنون، تصریح کرد: علاوه بر داشتن دانش برای ارائه خدمات، داشتن مهارت و آمادگی جسمانی و سلامت روحی و روانی بالا نیز کمک می‌کند تا خدمات بهتر و باکیفیتی ارائه شود. از زمانی که وارد اورژانس کشور شده‌ام تاکنون بسیاری از مسائل از جمله تجهیزات بسیار محدودی که اورژانس در اوایل دهه 80 با آن مواجه بود، حل شده و امروز دارای آمبولانس‌های بسیار پیشرفته و به روز دنیا و نیروی انسانی توانمند هستیم.

 

این مسئول در رابطه با مقام والای تکنسین‌ها، خاطرنشان کرد: شاید زمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی به عنوان یک فن یا یک حرفه بود که به همین علت به همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی تکنسین گفته می‌شد اما امروز واژه تکنسین برای همکاران اورژانس واژه کوچکی است، زیرا آنان دارای حرفه، دانش و مهارت‌های بسیار بالایی هستند که قابل مقایسه با هیچ حرفه‌ی دیگری نیست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.