مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان روز پنج‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: البته در صورتی که بیماران از بابت شرایط مالی در درجه بسیار پایین‌تری باشند، صددرصد هزینه‌های دارو، درمان، معیشت (اسکان و اجاره منزل) و افت تحصیلی آن‌ها تامین می‌شود.

اصغر وثوق با انتقاد از اینکه گفته می‌شود مهرانه به سوددهی رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور متوسط ماهانه یک میلیارد ریال کمبود منابع مالی داشتیم و با توجه به افزایش قیمت‌ها و خارج شدن برخی داروها از شمول بیمه‌ها در صورتی که در سال جاری، ماهانه ۱۲ میلیارد ریال توسط خیرین به مهرانه واصل شود می‌توانیم حمایت‌های قبلی را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: البته مهرانه، رسالت اصلی خود را حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دانسته و برای آن تلاش می‌کند.

دستگاه Pet-scan در حال خریداری باست

وثوق با بیان اینکه دستگاه Pet-scan در حال تامین و خریداری برای مجموعه است، گفت: این مهم جز با توانمند کردن مهرانه توسط مردم و خیرین محقق نمی شد.

مدیرعامل انجمن مهرانه با اشاره به محدود بودن این دستگاه در کشور، خاطرنشان کرد: از این دستگاه پیشرفته تشخیص سرطان، سه مورد در تهران و یک دستگاه نیز در شهرهای مشهد و تبریز موجود بود.

وی اظهار داشت: هزینه انجام یک عکس با دستگاه Pet-scan در بخش خصوصی ۵۵ میلیون ریال و در بخش دولتی ۲۸ میلیون ریال است که بیماران برای انجام آن باید چند ماه در نوبت بمانند که برای رفاه بیماران، این دستگاه برای مهرانه زنجان تامین می‌شود.

وثوق گفت: از شهریور ۸۵ تا کنون هفت هزار و ۲۵۸ پرونده از بیماران داخل استان و سه شهر میانه، بیجار و تکاب در این مرکز درمانی مهرانه تشکیل شده و بیماران تحت پوشش و حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه آموزش و پیشگیری مهرانه اظهار داشت: خیرین مهرانه پس از ۴.۵ سال تلاش و فعالیت، آموزش تغذیه به ۳۵ هزار دانش‌آموز و آموزش پیشگیری از سرطان، تشخیص زودرس و در حین بیماری را به ۳۲ هزار بانو ارائه داده و این آموزش‌ها در مناطق روستایی و دورافتاده نیز انجام می‌شود.

وثوق با اشاره به مشکلات موجود در تامین هزینه داروها گفت: بیمه‌ها در پرداخت مشکل دارند زیرا برخی داروها از شمول بیمه خارج شده و زمان پرداخت هزینه برخی دیگر از داروها توسط بیمه‌ها نیز طولانی شده است. ضمن اینکه زمان انتظار برای پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی نیز طولانی شده و بیماران را رنج می‌دهد اما در هر صورت با این شرایط می‌سازیم.

مدیرعامل انجمن مهرانه در خصوص راه‌اندازی دفتر در سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور اظهار داشت: دفتر مرکزی مهرانه در زنجان بوده و بالاجبار در سه شهرستان میانه، بیجار و تکاب دفتر داریم و مهرانه می‌خواهد فرهنگ خود را به سایر استان‌ها صادر کند نه دفتر را و تا کنون نیز این اتفاق افتاده و مهرانه از تمام نقاط کشور، بیمار پذیرش کرده است.

وی با تکذیب سرطان‌خیز بودن استان زنجان، تصریح کرد: این گفته‌ها صحت نداشته و آمار بیماری سرطان در بسیاری از استان‌ها بالاتر از زنجان است.

وثوق تاکید کرد: مهرانه با تمام توان، تلاش خود را برای کاهش آلام بیماران و خانواده‌ها انجام می‌دهد اما رسانه‌ها نیز باید با اطلاع‌رسانی خود کمک تا این استرس آماری از جامعه برداشته شده و دغدغه و نگرانی هم‌استانی‌ها از بین برود.

هزینه تامین دستگاه Pet-scan ۲ میلیون یورو است

مسئول کلینیک انجمن مهرانه نیز گفت: هزینه تامین دستگاه Pet-scan  دو میلیون یورو است که از طریق هیات‌امنای ارزی وزارت بهداشت و طی مذاکره با شرکت زیمنس آلمان خریداری خواهد شد.

جواد گرانمایه اظهار داشت: تامین این دستگاه که با تشخیص فوق پیشرفته بیماری سرطان به ادامه درمان آن کمک می‌کند طی سه سال گذشته، یکی از دغدغه‌های مهرانه بود که موافقت اصولی آن با تلاش‌های شبانه‌روزی از وزارت بهداشت اخذ شد.

وی در خصوص بروزرسانی دستگاه‌های موجود در مهرانه، خاطرنشان کرد: سیستم نرم‌افزاری دستگاه‌ها به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود.

گرانمایه افزود: این دستگاه نیز به شرط مهندس مقیم در زنجان خریداری می‌شود تا در صورت هرگونه مشکل بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی ادامه داد: مهندس مربوطه در زنجان مقیم شده و تمام هزینه‌های وی نیز بر عهده شرکت زیمنس است.

مسئول کلینیک انجمن مهرانه با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی مهرانه، گفت: ۹۵ درصد خدمات آزمایشگاهی در داخل مجموعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از آذر ۹۳ تا کنون چهار هزار و ۲۰۰ بیمار تحت پوشش مرکز رادیوتراپی این مجموعه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در مرکز شیمی‌درمانی که حدود ۲ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، بیش از چهار هزار و ۷۰۰ بیمار و با راه‌اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی از مهر سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

گرانمایه افزود: با ارائه خدمات در مهرانه از بابت فرانشیز (سهم بیمار) بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال تخفیف صورت گرفته یعنی بیماران در صورت مراجعه به مراکز دیگر باید این هزینه را پرداخت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد بیماران مهرانه متعلق به استان زنجان و ۴۸ درصد نیز از سایر استان‌ها است.

سیر رشد سرطان در زنجان رو به پایین است

رئیس هیات‌مدیره انجمن مهرانه نیز گفت: دستگاه Pet-scan ویژه کار برای آنکولوژی بوده و برای بیمارانی که تشخیص قطعی شده و یا در مرحله شک عود بیماری قرار دارند استفاده می‌شود.

دکتر مینوش مقیمی اظهار داشت: تفاوت این دستگاه با سی تی اسکن و ام آر آی این است که در سی تی اسکن و ام آر آی فقط وجود توده مشخص می‌شود اما با این دستگاه، فعال بودن توده و پاسخ درمانی آن نیز مشخص می‌شود.

وی در خصوص آمار مبتلایان به سرطان، خاطرنشان کرد: منبع اصلی این آمار، مراکز بهداشت و درمان است اما با اعتمادی که در بین مردم ایجاد شده ۸۵ درصد مبتلایان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مقیمی افزود: بیشترین آمار سرطان در آقایان مربوط به دستگاه گوارش از جمله مری، معده و روده و در خانم‌ها سرطان سینه است.

وی با بیان اینکه خود بیماری سرطان، رنج بزرگی است، گفت: اینکه آمار ابتلا به سرطان در زنجان بالا باشد را تکذیب می‌کنیم و سیر رشد بیماری رو به پایین است.

مقیمی تصریح کرد: با برنامه‌های آموزشی، پیشگیری و درمان مهرانه که به برکت مردم خیرخواه زنجان، نمونه بی‌بدیلی است آمار بیماران تا چند سال آینده کاهش می‌یابد.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.