معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوان استان زنجان گفت: هزار سرباز زنجانی با مجری‌گری جهاددانشگاهی تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، لیلا کریمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‌دره که با محوریت بررسی اجرای طرح سربازمهارت برگزار شد با اشاره به اجرای این طرح در کشور، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد نیروهای مسلح منعقد شده است که طی آن سربازهایی که در دوران خدمت به سر می‌برند، یک سری آموزش‌های مهارتی را پشت سر می‌گذارند که این دوره‌ها اجباری نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در چند استان به صورت پایلوت اجرای این تجربه شده است، ادامه داد: استان زنجان نیز در این حوزه هزار نفر سهمیه دارد که اعتبار آن تامین شده و قرارداد آن با جهاددانشگاهی به عنوان مجری بسته شده است.

 

این ‌مسئول با اشاره به نحوه چگونگی اجرای این طرح، ادامه داد: در این طرح ۸۰ ساعت آموزش برای هزار سرباز برگزار می‌شود که ۳۲ ساعت از آن مربوط به مهارت‌های زندگی با سرفصل‌های مختلف و ۴۸ ساعت نیز مهارت‌های کسب و کار است.

 

کریمی با اشاره به این‌که در مرکز استان این دوره‌ها با مجری‌گری جهاددانشگاهی و با همکاری سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در حال انجام است، یادآور شد: این دوره‌ها فرصت خوبی برای مهارت‌آموزی سربازان است که آن‌ها را پس از دوره سربازی برای ورود به زندگی و بازار کسب و کار آماده می‌کند.

 

وی با تاکید بر این مطلب که در کنار کمیت، کیفیت آموزش‌ها نیز مهم است، خاطرنشان کرد: این طرح یک فرصت است که برای همه شهرستان‌ها فراهم شده و هر شهرستان بتواند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کند، قطعا به نفع خود شهرستان و جوانان آن است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، با توجه به مشکلات گریبان‌گیر جامعه در بخش اقتصاد، اشتغال و نیز سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان کشور در قالب چشم‌انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه، عطف توجه و تمرکز بر راه‌کارهای ریشه‌ای، اساسی و اثربخش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به‌ویژه در مراکز آموزش مهارتی، یکی از این راه‌کارهای اساسی محسوب می‌شود که می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی، اشتغال و نیز افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلان بخش‌های مختلف منجر شود.

 

در همین راستا، جهاددانشگاهی زنجان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای طرح «سرباز مهارت» منعقد کردند تا فصلی تازه در عرصه مهارت‌آموزی آغاز شود، فصلی که این‌بار قرار است برای سربازانی که دوران مقدس سربازی را پشت سر می‌گذارند، آغازگر دورانی باشد که بعد از سپری کردن این دوران، مهارت‌های زندگی، اشتغال، کارآفرینی و ... را فرا می‌گیرند.

 

بنا به گفته رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، برگزاری دوره‌های آموزشی شامل مهارت‌های عمومی اشتغال به مدت 48 ساعت نظری و عملی و نیز مهارت‌های عمومی زندگی به مدت 32 ساعت نظری و عملی خواهد بود و در مجموع به مدت 80 ساعت برای 1000 نفر برگزار می‌شود که در طول برگزاری این دوره‌ها، نظارت‌های دقیق در راستای نحوه اجرای دوره‌های آموزشی انجام و دوره‌های آموزشی مطابق تقویم آموزشی بوده و برای قبول‌شدگان در آزمون نیز گواهی‌نامه در فرمت گواهی‌نامه آموزشی جهاددانشگاهی اعطا می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.