حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت این گرد و غبار روز جمعه افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود روز شنبه از استان خارج شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی فعلی زنجان صاف تا قسمتی ابری است، اما از بعد ازظهر تا بامداد فردا افزایش ابر و وزش بادهای نسبتا شدید در اکثر مناطق زنجان خواهیم داشت.
سلطانی تصریح کرد: براساس پیش بینی کارشناسان عصر جمعه بارندگی های پراکنده را در سطح استان شاهد خواهیم بود، احتمال رعد و برق نیز وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای فعلی زنجان 12 درجه است، افزود: البته دمای هوا در سه روز آینده تغییر چندانی نخواهد داشت و همچنان هوای اکثر نقاط زنجان گرم خواهد بود.
سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوای گرماب در 24 ساعت گذشته با چهار درجه به عنوان سردترین و همچنین آببر با 29 درجه گرمترین شهر زنجان ثبت شده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه تغییر ناگهانی و لحظه ای وضعیت جوی در فصل بهار امری طبیعی است، گفت: کشاورزان نکات مهم کارشناسان در حفظ محصولات از سرمازدگی را رعایت کنند تا خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نشود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، میزان بارندگی ها در استان زنجان طی سال آبی جاری 374 میلی متر ثبت شده است.
هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
در این مدت میزان بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با میزان 232 میلی متر، 60 درصد افزایش دارد.
میزان بارش ها در استان قابل توجه و چشمگیر بوده و افزایش زیادی نسبت به مدت مشابه خود در دراز مدت و سال گذشته داشته است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.